פג שנולד במשקל 600 גרם שרד

(0)
לדרג

התינוק משתחרר לאחר אשפוז ארוך בפגייה בבי"ח בנהריה. הוא היחיד מבין אחיו שהצליח להישאר בחיים. ד"ר פליישר-שפר: "אחוזי ההישרדות בשבוע 23 עומדים על 7%"

מאת: מערכת zap doctors

שמחה בפגיית בית חולים נהריה: לאחר יותר מארבעה חודשים של מלחמה על חייו, משתחרר השבוע לביתו תינוק שנולד בשבוע ה-23 להריון במשקל 600 גרם והיחיד ששרד מבין אחיו.

לאחר טיפולי הפרייה ארוכים הצליחו הזוג האיל והנד ג'מאל מהכפר ירכא שבגליל להיכנס להריון וציפו לשלישייה. אך ההריון הסתבך ובשבוע ה-19 הגיע הזוג למיון בית החולים בנהריה כשהנד סובלת מצירים מוקדמים. היא אושפזה ביחידה להריון בסיכון גבוה בבית החולים. "כשהצירים מתחילים בשבועות כל כך מוקדמים אנו מנסים להחזיק את העובר ברחם ככל שניתן", סיפרה ד"ר ורד פליישר שפר מנהלת הפגייה והוסיפה כי "בשבועות האלה, כל יום שבו העובר נשאר ברחם משמעותי מאוד ליכולת שלו לשרוד".

האם אושפזה לחודש

הנד שכבה במחלקה במשך חודש ואז בשבוע ה-23 להריון בלבד התחילו הצירים. "נורא רציתי להשאיר את העוברים בבטן, אבל הם התעקשו לצאת", היא אומרת. שלישיית האחים, שני בנים ובת יצאו לאוויר העולם, אבל רק אחד מהם, יאזן, שרד. "שבוע 23 זה על גבול החיים והמוות. נדירים המקרים שתינוקות מצליחים לשרוד מכיוון שבשבוע זה המערכת עדיין לא בשלה לחיות מחוץ לרחם", מסבירה ד"ר פליישר-שפר. כך למשל, לפי נתוני האיגוד הנאונטולוגי בישראל, אחוזי ההישרדות ללידה בשבוע כל כך מוקדם עומדים כיום על 7% בלבד, כלומר, 93% מהלידות בשבועות אלו מסתיימות במוות.

האב: זה נס, שמחה מהולה בעצב

בעשרת הימים הראשונים אחרי הלידה מתו שני התינוקות, הבן והבת, אך התינוק השלישי, יאזן, הצליח לשרוד. "זה ממש נס", אומר אביו "הוא הצליח להתגבר על זיהומים חמורים, על מחלות קשות והכל במשקל זעיר ובגילו הצעיר". בעזרת טיפול אינטנסיבי, ורצון עז משתחרר היום (ג') התינוק יאזן לביתו כאשר הוא בריא ושלם. "כל הסימנים מראים שהוא יגדל להיות ילד בריא בלי כל סיבוך" מסרה ד"ר פליישר-שפר.

"זה עצב מהול בשמחה" מוסיף האב, "אנו כל כך שמחים ומתרגשים שאנו יכולים לקחת את בננו הקטן הביתה אך עצובים על האחים שלא הצליחו לשרוד. אני רוצה להודות לרופאים הנפלאים על מלאכת הקודש שלהם".


בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום