ג'ורג' מייקל חלה בדלקת ריאות קשה

(0)
לדרג

סבב הופעותיו של הזמר נקטע לפני שהחל, והוא אושפז בווינה. מומחה: "התמותה מדלקת ריאות פחתה בשנים האחרונות ב-50% תודות לחיסון נגד דלקת ריאות ושפעת"

מאת: מערכת zap doctors

גו'רג' מייקל, מלך הפופ הבריטי בן ה-48, לקה בדלקת ריאות חריפה ונלחם בימים אלה על חייו. מהדיווחים עולה כי מייקל היה אמור להתחיל סיבוב הופעות עולמי, אך התמוטט בווינה והובהל לטיפול בבית חולים מקומי.

לפי השמועות שנפוצו בעקבות האשפוז הפתאומי, לא מדובר כלל בדלקת ריאות, אלא במחלת האיידס. מקורביו של ג'ורג' מייקל מכחישים את הדבר. כזכור ג'ורג' מייקל הוא הומוסקסואל מוצהר שחי עם בן זוג.

דלקת ריאות היא מחלה שגרמה בעבר לתמותה גבוהה. ד"ר אורן פרוכטר, רופא מומחה בכיר במכון למחלות ריאה בבית חולים בילינסון ואחראי על יחידת הברונכוסקופיות במרכז הרפואי רבין אומר הבוקר (ג') ל-doctors כי "אחוזי התמותה מדלקת ריאות פחתו ב-50% בשנים האחרונות. זאת כתוצאה מחיסונים לדלקת ריאות הניתנים לאנשים מעל גיל 65 או לאנשים מדוכאי חיסון וגם כתוצאה מעלייה בהתחסנות נגד שפעת".

התסמינים המחשידים לדלקת ריאות הם: חום, קוצר נשימה, שיעול ולעתים כאבים בבית החזה. באנשים מבוגרים (קשישים מגיל 70 ומעלה) דלקת ריאות יכולה להתבטא לעתים בירידה במצב הכללי ללא תסמינים נשימתיים בולטים.

לדברי ד"ר פרוכטר דלקות ריאות מתחלקות לדלקות שנרכשות בקהילה ודלקות שנרכשות בבית החולים. "לרוב, דלקות הנרכשות בקהילה הן על רקע חיידקי ואז הן מטופלות באנטיביוטיקה. לעתים דלקות הריאה נגרמות על רקע שפעת ואז הטיפול האנטיביוטי לא יעיל ולעתים יש צורך באשפוז, תמיכה בחמצן ותרופות אנטי ויראליות. דלקות ריאה, שנרכשות בבתי חולים נבדלות מדלקות ריאה בקהילה, בגורמים המזהמים העמידים לאנטיביוטיקה שאינם מצויים בקהילה".

אוכלוסיות בסיכון לדלקת ריאות הם אנשים שיש להם דיכוי חיסוני, בשל מחלה ממארת או כתוצאה מפגם מולד או נרכש במערכת החיסון, כגון איידס.

ידוע כי אחד הסיבוכים של חולי HIV הוא דלקת ריאות. ד"ר פרוכטר מסביר כי "ההתנגדות של הגוף נגד חיידקים, וירוסים ופטריות מוחלשת בשל נגיף ה-HIV ולכן החולים חשופים יותר לדלקת ריאות. הטיפול בחולי HIV שלוקים בדלקת ריאות אינו שונה מזה שבאוכלוסייה הכללית".

בואו לדבר על זה בפורום COPD - חסמת הריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום