אזהרה: החלקת שיער מסרטנת

(0)
לדרג

לפי המוסד לבטיחות ולגהות, חלק מהחומרים להחלקת השיער מכילים פורמאלדהיד, שהחשיפה אליו מזיקה לבריאות. זהו החומר הפעיל בפורמלין, שגם משמש לשימור גופות

מאת: מערכת zap doctors

אל תחליקו. המוסד לבטיחות ולגהות מפרסם היום (ב') אזהרה, לפיה החלקת שיער במספרות ומכוני יופי עלולה להזיק לבריאות. לפי ההודעה, חלק בלתי ידוע מהתכשירים להחלקת השיער מכילים את החומר פורמאלדהיד, שהחשיפה אליו עלולה להזיק לבריאות ואף לגרום לסרטן.

ד"ר אשר פרדו, מנהל מחלקת מחקר במוסד לבטיחות ולגהות מדגיש כי על אף שלא בכל מספרה משתמשים בתכשירים המכילים פורמאלדהיד, יש לבדוק היטב את הצהרות היצרן לגבי מקור החומרים שבתכשירים ולוודא שאינם מכילים את החומר.

הרמה המרבית המשוקללת המותרת לחשיפה לפורמאלדהיד במשך 8 שעות היא 0.2 חל"מ (חלקים למיליון), ורמת המקסימום היא 0.3 חל"מ. לפי המשרד להגנת הסביבה, הרמה המרבית המותרת לחשיפה בחצי שעה בגובה 0.1 חל"מ.

פורמאלדהיד, המוכר יותר כמרכיב הפעיל בפורמלין, הוא חומר המשמש בין השאר לחיטוי, שימור רקמות לבדיקות פתולוגיות ורקמות בעלי חיים, לייצור פלסטיק, סינתזות כימיות ועוד. פורמאלדהיד הוא חומר מגרה ריריות, עיניים ועור, עלול לגרום לרגישות יתר ואלרגיה ופגמים גנטיים, חודר דרך העור. בנוסף החומר הוכר כחומר מסרטן על ידי הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC), בהתבסס על קשר בין החומר לבין סרטן הלוע וללוקמיה.

המוסד לבטיחות ולגהות הינו תאגיד ציבורי שמשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות, גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום