הקשר בין פסוריאזיס למחלות לב

(0)
לדרג

מחקר: לחולי פסוריאזיס סיכון גבוה יותר לפתח מחלות לב וכלי דם. לחלקם מחלות רקע לא מאובחנות או לא מטופלות, למשל סוכרת או עודף שומנים בדם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חולי פסוריאזיס נמצאים בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם, ולחלקם מחלות סיכון וגורמי סיכון לא מאובחנים. כך למשל 20% מחולי הפסוריאזיס חולים בסוכרת, וכ-2% נוספים חולים במחלה ולא יודעים זאת. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את האבחון והטיפול בגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בחולי פסוריאזיס בדרגה בינונית עד חמורה. הם בחנו את ההיסטוריה הרפואית של קרוב ל-2,900 חולים שהשתתפו במחקר להערכת יעילותה של תרופה למחלת הפסוריאזיס.

החוקרים מצאו כי בתחילת המחקר סבלו חלק מהחולים ממחלות רקע שלא אובחנו, כולל סוכרת - יותר מ-2% מהמשתתפים, יתר לחץ דם - 9%, היפרליפידמיה (עודף שומנים בדם) - 5% מהמשתתפים. בחלק מהמקרים, האבחון הרפואי היה ידוע, אך לא היה ניתן לטפל במחלה: סוכרת - כ-20%, יתר לחץ דם - כ-30%, היפרליפידמיה - כ-40% מהחולים לא טופלו.

נמצא כי בקרב כ-60% מהנבדקים זוהו לפחות שני גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם ובקרב כ-30% זוהו שלושה גורמי סיכון או יותר. ממדד פרמינגהאם ( שורת נתונים המנבאים מחלות לב וכלי דם במהלך עשור) עלה כי קרוב ל-20% מהחולים היו בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם וכ-12% היו בסיכון בינוני.

הנתונים שנאספו כללו מידע אודות סוכרת, יתר לחץ דם והיפרליפידמיה (יתר שומן בדם), כמו גם רמות סוכר בצום, רמות שומנים בצום וערכי לחץ דם.

לפרטים נוספים על טיפולים חדשניים - ניסויים קליניים לחולי פסוריאזיס לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה
פורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום