פילינג: העונה החמה

(0)
לדרג

החורף מאותת שהוא תיכף מגיע? זה הזמן לעבור טיפול פילינג קל, בינוני או עמוק, להסיר כתמי פיגמנטציה וצלקות, ולהיפטר מקמטוטים וקמטים

מאת: ד"ר מיכאל שוחט

עוד בנושא : טיפול בפצעים בפנים, לייזר בפנים

החורף הוא תקופה מצוינת לטיפולים, בעיקר מפני שתנאי מזג האוויר נוחים יותר מאשר בקיץ ומיטיבים עם העור לאחר הטיפול. קרינת השמש פחות ישירה ולוהטת והאוויר קריר מה שמעניק תנאי החלמה טובים יותר לעור ונינוחות רבה יותר למטופל.

פילינג כפי שמעיד שמו הוא קילוף של העור באמצעות קרמים וחומצות מיוחדות המסייעות בהסרת תאי העור משכבת העור העליונה (האפידרמיס); בהתאם לעוצמתו של הפילינג, לעתים הוא גם חודר ומקלף גם את התאים בשכבה שמתחת לפני העור הדרמיס. פעולה זו מסירה את התאים המתים, מנקה את הלכלוך שהצטבר כתוצאה מחשיפה לרדיקלים חופשיים, עשן, זיהום אוויר ופגעי הזמן, ומעודדת את העור ליצור שכבה חדשה, רעננה וגמישה, שמקנה בסיום הטיפול מראה זוהר, חיוני ומחמיא למטופל.

הטיפול מסיר נגעים על פני העור, כתמי פיגמנטציה, נגעים פרה-סרטניים שנוצרו מחשיפה מוגברת לשמש וצלקות אקנה. פעולת הקילוף יוצרת דלקת, גורמת לגוף לייצר קולגן ולבנות מחדש את שכבת העור המגנה על הפנים. בנוסף לכך, מוסרים קמטים עד עומק מסוים ונוצרת שכבת עור חדשה, רעננה וצעירה.

הטיפול והאפקט משתנים בהתאם לסוג הטיפול ולעומקו, וההחלמה נעה בין מספר שבועות למספר חודשים. הרופא המטפל קובע את סוג הטיפול לפי גיל המטופל, גוון ומצב העור.

פילינג
פילינג

סוגים שונים של פילינג

הפילינג הכימי מחולק לשלוש דרגות, קל בינוני ועמוק, כאשר ההבדל ביניהן תלוי בריכוז החומרים.

פילינג עמוק:

החומר: משתמשים בתמיסת פנול, חומר אמין שפותח בארצות הברית בתחילת שנות התשעים, חומר שומני ונעים למגע, המביא לתוצאות טובות, מראה טבעי של העור ומסייע בריפוי מהיר.

יעיל: לקמטים עמוקים, פיגמנטציה מרובה, עור עייף, מחוטט, מקומט וחסר אחידות. מדובר בתהליך שעוצמתו רבה, המשפר את מראה הפנים לאין שיעור ואף יוצר מראה קל של מתיחה והרמה לעור בשל אותה התחדשות. אין חתכים ואין תפרים והתוצאה מחזיקה למשך שנים רבות וזאת הסיבה בגללה מכנים את הפילינג העמוק "מתיחת פנים ללא ניתוח".

גילאים: מ-20+ עד 75.

איך זה מתבצע: בטשטוש או בהרדמה כללית בחדר ניתוח, טיפול הנמשך כשעה - כך שהמטופל אינו חש בדבר. לאחר מריחת התמיסה מניחים על הפנים מסיכת חבישה והמטופל נשאר בהשגחה 24 שעות במהלכן העור עובר תהליך של המסה ונזילה של סרום העור (תאי העור המתים). מסירים את המסכה, מנגבים את הנוזלים ומניחים חומר אנטיספטי המפסיק את ההמסה, מחיש את ריפוי העור ומגן עליו מפני זיהומים.

החלמה: נשארים בבית 5-6 ימים ונשמרים ממגע של מים בפנים. מורגשת נפיחות שיורדת תוך כמה ימים. ביום השישי מורחים וזלין המרכך את הפנים ולמחרת מסירים את המסכה ושוטפים במים. העור נשאר אדמדם עד 3 חודשים. על מנת לשוב לשגרה, מורחים לאורך מספר חודשים מייק אפ עם מקדם הגנה גבוה וחובשים כובע בכל פעם שיוצאים מהבית אל השמש גם בעונת החורף. משתמשים בקרם לחות מזין משום שהעור נוטה ליובש מוגבר. עם הזמן, האדמומיות מפנה מקום לעור חדש וחלק.

יתרונות: אין המדובר בניתוח הן מבחינת הפרוצדורה והן מבחינת הכאב, שהוא נסבל וסביר ולא מעבר לכך (למרות הדימוי הכואב שנוצר לפילינג העמוק). על כן תהליך זה הוא הפתרון הטוב ביותר לשיפור מראה הפנים למי שאינם רוצים או אינם יכולים לעבור הליך כירורגי - כאלה שנוטלים תרופות שונות לדילול הדם או סובלים מהצטלקות העור לאחר ניתוח.

תוצאה: עד גילאי 65-70 מתקבלת תוצאה יפה של טשטוש והסרת מרבית הכתמים והקמטים. העור יותר מתוח ונוצר אפקט הרמה קל ומחמיא. התוצאה מחזיקה מעמד 8-10 שנים.

למי זה מתאים: לעור הסובל מחטטים, מרקם לא אחיד, כתמים כהים, צלקות לאחר אקנה, קמטוטים וקמטים סביב אזור הפה והעיניים שאינם זוכים למענה יעיל במתיחות פנים.

למי זה לא מתאים: לכאלה שיש להם עודפי עור רפויים שאין דרך אחרת לטפל בהם מאשר מתיחה.

לקחת בחשבון: גוון עורם של חלק קטן מהמטופלים בעלי עור בהיר, עלול לאחר הטיפול להיות בהיר מאוד לתמיד, בדומה לחלק הפנימי של האמה. לגבי כהי עור - אם ייחשפו לשמש במהלך ההחלמה, הם עלולים לפתח פיגמנטציה בדומה להריון.

פילינג בינוני:

החומר: TCA חומצה טריכלורידית, בריכוז של עד 35 אחוז לעיתים בשילוב עם תמיסת גסנר, מאפשרים קילוף אחיד ובטוח של העור. הטיפול נמשך כשעה.

יעיל: לטיפול בכתמי פיגמנטציה, נזקי שמש, נגעים פרה-סרטניים וקמטוטים ולשיפור מרקם העור.

גילאים: 40 +ועד גיל מבוגר בו מופיעים קמטים עמוקים ומורגשת נפילת עור.

איך זה מתבצע: הטיפול נעשה במרפאה מורחים על הפנים כמה שכבות של החומר בצורה אחידה, בהתאם לעומק הקילוף הנדרש. עור הפנים נשאר מעט אדום אולם אין צורך בחבישה.

החלמה: נשארים בבית 5-6 ימים, יש קצת נפיחות והעור מקבל גוון אפרפר-חום. בהמשך נוצר קילוף למשך שבוע, שלאחריו העור נותר אדמומי לאורך מספר שבועות. כל הליכה בשמש מחייבת מייק-אפ וחבישת כובע בשבועות אלה.

תוצאה: העור חיוני ויפה והתוצאה נשמרת מספר שנים.

למי זה מתאים: לכל מי שרוצה לשפר את מרקם העור, לחדש את התאים, להיפטר מקמטוטים קלים, צלקות עוריות קלות וכתמי פיגמנטציה כמו גם כתמים לאחר היריון.

למי זה לא מתאים: לגילאים מבוגרים ולעור רפוי ולמי
שסובלים מעור בעייתי, מחוטט וקמטים עמוקים.

פילינג עדין:

החומר: חומצה גליקולית, חומצה סליצילית או תמיסת גסנר כאשר הריכוז והחומציות מותאמים לגוון העור ולגיל.

יעיל: לשדרוג ושיפור המרקם, לקבלת גוון עור אחיד ולכתמים קלים של פיגמנטציה (נשים לאחר היריון).

גילאים: 20+ עד 45, תלוי במרקם העור. לאחר גילאים אלה פילינג בינוני יהיה יעיל יותר.

איך זה מתבצע: 2-3 טיפולים שכל אחד מהם אורך כרבע שעה, יוצרים קילוף עדין מאוד שמאפשר לחזור לשגרה מיד לאחר הטיפול, עם מריחת קרם הגנה.

החלמה: מיידית.

תוצאה: עור קורן וזוהר.

למי זה מתאים: לעור צעיר ולא בעייתי.

למי זה לא מתאים: לעור מבוגר ומקומט שמצריך טיפול אינטנסיבי יותר; לעור בעייתי.

ד"ר מיכאל שוחט הוא מומחה ברפואת עור, מנהל תחום רפואת עור אסתטית, רשת מרפאות כללית אסתטיקה

בואו לדבר על זה בפורומים:

פורום מילוי קמטים
פורום בוטוקס, מילוי קמטים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום