טיפות חלב: התקנים שנלקחו - יוחזרו

(0)
לדרג

כך הבטיח מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, בדיון בכנסת. חברי ועדת הבריאות הביעו תמיכה בהתנהלותו במשבר המתמחים וציינו כי הוא "האדם הנכון במקום הנכון"

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות התחייב לחזור ולהקצות עד סוף שנת 2011 את 69 תקני אחיות טיפות החלב, אשר הוסבו לצרכים אחרים במערכת הבריאות. כך עולה מדיון שהתקיים היום (ב') בוועדת הבריאות בכנסת.

בפתח הדיון חיזק ח"כ חיים כץ (ליכוד) את מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, נוכח הפרסומים סביב משבר המתמחים בימים האחרונים, ואמר: "פרופ' גמזו הוא מנכ"ל ענייני, מקצועי, לא מתחמן ולא נרתע ממאבקים. אתה האדם הנכון במקום הנכון, וטוב שאתה עומד בראש משרד הבריאות בתקופה קשה זו. אני מקווה שהממונים עליך מבינים איזו פנינה נפלה לידיהם". לדבריו הצטרף גם ח"כ אילן גילאון (מרצ).

פרופ' גמזו הודה על התמיכה ואמר כי הוא אכן עובר תקופה קשה. באשר לאיוש התקנים, ציין כי 69 משרות לאחיות בטיפות החלב יינתנו עד סוף שנת 2011, אך לטענתו אין בכך די כי התקינה הרצויה עומדת על 108 משרות. גמזו ציין כי ייתכן וייאלץ להסב תקנים אחרים בתוך משרד הבריאות למטרה זו.

"אני לא מאמין לאוצר"

לבקשתו של יו"ר הוועדה, ח"כ כץ, הודיע נציג אגף התקציבים במשרד האוצר רועי כפיר, כי האוצר יעביר כבר עכשיו את המימון הדרוש עבור התקנים שאמורים היו להינתן במהלך 2012, ובכך מספר התקנים יעמוד על 69 כבר בסוף שנה זו.

מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר: "אני לא מאמין למשרד האוצר, שלא קיים את החלטת הממשלה בנושא בשנת 2008. מה עם שלוש השנים שחלפו מאז היו אמורים להעביר את המימון? שיחזירו את הכסף".

לסיכום הדיון קבע כץ כי מנכ"ל משרד הבריאות יעביר לוועדה דיווח על התקדמות איוש 69 התקנים עד 10 בדצמבר 2011.

בואו לדבר על זה בפורום טיפת חלב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום