"בוררות לפני שביתת עובדי ציבור"

(0)
לדרג

על רקע המשבר ברפואה, הניח ח"כ אריה אלדד הצעת חוק לפיה סכסוכי עבודה יוכרזו מראש וידונו לפני השביתה. "הציבור כולו הופך שבוי בידיהם של העובדים באותו שירות", כתב

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות המשבר במערכת הבריאות, הניח ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי) הצעת חוק שתחייב בוררות במקרים של סכסוך עבודה במגזר הציבורי. "המשבר התמשך בשרותי הרפואה, חרף הסכמים שהושגו - מחדד את הצורך בבוררות חובה", נכתב בדברי ההסבר להצעה.

"הבעיה צצה במלא חריפותה, כאשר השביתה מתקיימת בשירות ציבורי, שכלל הציבור נפגע מהשלכותיה, כמו למשל, באי מתן שירותי בריאות, באי אספקת מים, באי פינוי אשפה או בניתוק החשמל. שירותים אלה הם הכרחיים, באופן זה שהציבור כולו הופך שבוי בידיהם של העובדים באותו שירות", הסביר. עוד הוסיף כי המצב הקיים, מאפשר לעובדי ציבור להשיג בלחץ השביתה תנאי העסקה טובים בהרבה יותר מיתר המועסקים במשק.

לפיכך, מבקש החוק המוצע להוסיף הסדרים, שיש בהם כדי להבטיח שהשביתה תבוא לידי ביטוי, רק במקומות שבהם המחלוקת היא אמיתית וכאמצעי אחרון בלבד.

אלדד קורא לחייב את העובדים בפנייה לבוררות בכל מקרה של סכסוך עבודה במגזר הציבורי, ולא להתיר זאת לרצונם הוולונטרי של הצדדים השונים כפי שקיים כיום. אלדד מציע להטיל חובה על מתן הודעה מוקדמת בת שלושה חודשים על סכסוך העבודה בשירות ציבורי כדי לאפשר לצדדים זמן ארוך להידברות, ולהגן על הליך הבוררות. לדבריו, במהלך הבוררות לא יהיה ניתן לפתוח בשביתה, ושביתה כזו תהיה בלתי מוגנת.

לבסוף, מוצע לקבוע ארגון של השביתה בלתי מוגנת או ההשתתפות בה כעבירה. "יש לזכור, כי השירותים הציבוריים אחראים על רווחתו ושלומו של כלל הציבור. מי שמפריע לפעולתם הסדירה מבחוץ, עובר עבירה", נכתב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום