השופט מלצר: יש לדון במשך ההסכם

(0)
לדרג

השופט חנן מלצר מותח ביקורת על אורך ההסכם במהלך דיון בבג"צ בעתירות הרופאים והמדינה. בתוך כך, ממשיכות הפגנות תמיכה של סטודנטים לרפואה, מתמחים וסטאז'רים

מאת: מערכת zap doctors

"יש בעיה עם אורך ההסכם, ואם הוא כל כך טוב הרי כולם ירצו שהוא יימשך", כך אמר היום (ה') השופט חנן מלצר בדיון שמתקיים בבג"ץ בעתירות העוסקות במשבר הרופאים. הדיון נערך בהרכב של שלושה שופטים - הנשיאה דורית ביניש, אסתר חיות וחנן מלצר.

שלוש העתירות הוגשו על ידי המתמחים, האחת נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה שקבע כי התפטרות המתמחים אינה חוקית. עתירה שנייה הוגשה נגד המדינה בגין תנאי העסקה לא חוקיים והשלישית הוגשה על ידי רופאים וסטודנטים לרפואה נגד אורך ההסכם שאינו סביר ואינו חוקי. עתירה נוספת שתידון היא של משרד הבריאות נגד הרופאים המתפטרים בטענה שביזו את החלטת בית הדין הארצי לעבודה.

בתוך כך, עמותת ארב"ל ועמותת מרשם הגישו הבוקר בקשה לביה"ד הארצי לעבודה לדחיית המועד לדיון בהליך ביזיון בית המשפט. זאת בטענה כי הנושא ידון היום בבג"ץ. נשיאת ביה"ד לעבודה, השופטת נילי ארד, החליטה לתת אורכה לכל המשיבים להליך הביזיון להגיש את תגובתם עד מחר (ו') ב-12:00. אז גם תחליט האם להמשיך את הדיון בהליך.

מאות מתמחים לא הגיעו לעבודה

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול נעדרו 315 מתמחים מבתי החולים: שניידר - 21, מאיר - 59, בלינסון -17, איכילוב - 70, שיבא - 46, רמב"ם - 73, בני ציון - 18, וולפסון - 11.

אתמול הגיע משבר הרופאים לנקודת רתיחה נוספת, כאשר משרד הבריאות דרש את עזיבתם המיידית של עשרה בכירים ברמב"ם, שהגישו מכתבי התפטרות. הנהלת בית החולים התנגדה לכך בתוקף בטענה שעזיבת הבכירים תפגע בחולים, והחליטה להשבית אתמול את הפעילות בין השעות 8:00-12:00.

שביתות בכל הארץ

בתוך כך, לאות תמיכה ברופאים המתפטרים הודיעה אגודת הסטודנטים לרפואה בתל אביב על השבתה כללית של הלימודים של כל הסטודנטים, גם בשנים הקליניות והפרה-קליניות. השביתה, עד להודעה חדשה, תחל היום ב-12:00 בצהריים. בנוסף התקיימו הפגנות תמיכה של סטודנטים לרפואה בבית החולים איכילוב, והפגנות מתמחים וסטאז'רים בבית החולים אסף הרופא בצריפין ובבית חולים סורוקה בבאר שבע.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום