פיברטים: הגנה ללב וכלי הדם

(0)
לדרג

מחקרים רבים מצביעים על כך שתרופות ממשפחת הפיברטים מצליחות להוריד את הסיכון לאירועי לב וכלי דם בחולים עם עודף שומנים בדם

מאת: מערכת zap doctors

תרופות מקבוצת הפיברטים עשויות להוריד את הסיכון לאירועי לב וכלי דם בקרב מטופלים הסובלים מעודף שומנים בדם. כך עולה מסקירת הספרות והמטה-אנליזה שפורסמה בגיליון אוגוסט 2011 של כתב העת Atherosclerosis.

מטרה

מטרת הסקירה הייתה לבחון את השפעת הטיפול בתרופות אלו על הפחתת הסיכון לאירועי לב וכלי דם במטופלים עם דיסליפידמיה אתרוגנית (עודף שומנים בדם): רמת טריגליצרידים בדם גבוהה מ-200 מ"ג/ד"ל ורמת HDL ?(כולסטרול טוב) נמוכה מ-40 מ"ג/ד"ל.

תוצאות

בסקירת הספרות שהקיפה את כל מאגרי המידע הרפואיים המרכזיים, נמצאו 6 מחקרים. במחקר שהקיף 7,389 נבדקים עם רמה גבוהה של טריגליצרידים, הביא הטיפול בפיברטים הביא להפחתה משמעותית של 25% בסיכון לאירועי לב וכלי דם. זאת בהשוואה לטיפול בפלצבו.

במחקר שהקיף 5,068 נבדקים עם רמה גבוהה של טריגליצרידים ורמה נמוכה של HDL, בהשוואה לטיפול בפלצבו, טיפול בפיברטים הביא להפחתה משמעותית של 29% בסיכון לאירועים לב וכלי דם.

מחקר נוסף שהקיף 15,303 נבדקים עם רמה נמוכה של HDL, בהשוואה לטיפול בפלצבו, מצא כי הפיברטים עשוים להוריד את הסיכון למחלות לב וכלי דם ב-16%.

במחקר שהקיף 9,872 נבדקים עם רמות תקינות של טריגליצרידים ו-HDL, בהשוואה לטיפול בפלצבו, טיפול בפיברטים לא הביא להפחתה בסיכון.

מסקנה

במטופלים עם דיסליפידמיה אתרוגנית מביא להפחתה משמעותית בסיכון לאירועי לב וכלי דם.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום