"לא ניתן להשתייך להר"י ולארב"ל"

(0)
לדרג

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן, התייחס לראשונה לארגון הרופאים המסתמן כמתחרה. "פיצול בין ארגוני העובדים רק יחליש את הרופאים", כתב

מאת: מערכת zap doctors

על רקע משבר המתמחים, המאבק בין הר"י (ההסתדרות הרפואית) לעמותת ארב"ל, עולה שלב. עמותת ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים) הוקמה על ידי רופאים בכירים לאחר חתימת ההסכם עם האוצר, וכוונתה היא, ככל הנראה, לשמש גוף אלטרנטיבי המייצג את הרופאים. היום (ב') פרסמה הר"י התייחסות ראשונה לארגון שעשוי להפוך למתחרה שלה על לב הרופאים.

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, מסר לחברי ההסתדרות כי טרם התקבלה פנייה רשמית מעמותת ארב"ל עם הצגת מטרותיה, תקנונה ורשימת חבריה. "מפרסומים שונים אודות מטרותיה של ארב"ל, עולה שהחברות של רופא בעמותת ארב"ל, מתנגשת עם החברות בהר"י. אם כך, מדובר בחברות כפולה ונוגדת שהיא בלתי אפשרית מבחינת הר"י", קבע.

עוד נכתב כי "הזכות הדמוקרטית שקיימת לכל רופא שהוא חבר הר"י להשתייך למסגרת ארגונית אחרת שבה הוא בוחר - חייבת להתממש בהתאם לחוק, ורופא שישתייך לארגון שמצוי בניגוד אינטרסים עם הר"י, לא יוכל להמשיך ולהיות חבר בשני הארגונים במקביל. מבחינה ארגונית, ברור שפילוג ופיצול בין- ארגוני רק מחליש את ציבור הרופאים".

רופאי בתי החולים של המדינה מאוגדים במסגרת הר"י באמצעות ארגון רופאי המדינה, ורופאי בתי החולים של שירותי בריאות כללית מאוגדים במסגרת הר"י בארגון רופאי שירותי בריאות כללית. רופאי הדסה מאוגדים באמצעות ארגון הדסה ורופאי איכילוב באמצעות ארגון רופאי עיריית תל-אביב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום