מתחדש מאבק הרופאים המתמחים

(0)
לדרג

245 רופאים מתמחים לא הגיעו הבוקר לעבודה ברמב"ם, איכילוב, מאיר, בני ציון, שיבא, שניידר, וולפסון ורבין. משרד הבריאות: רופא שלא יגיע לעבודה יסתכן בביזיון ביה"ד

מאת: מערכת zap doctors

שוב כוננות בבתי החולים במרכז הארץ בעקבות התפטרות 245 רופאים מתמחים: ברמב"ם - 87, איכילוב - 50, מאיר - 50, בני ציון - 16, שיבא - 15, שניידר - 15, וולפסון - 10, רבין - 2. משרד הבריאות ביקש הבוקר (א') ממנהלי בתי החולים להעביר אליו עד שעות הצהריים את כל שמות הרופאים שלא הגיעו לעבודתם ללא תיאום עם הממונה עליהם, והזהיר כי אותם רופאים מסתכנים בעבירת משמעת ובביזיון בית הדין.

כאמור, המתמחים לא שעו לאזהרות משרד הבריאות ולא המתינו להחלטת בג"צ. המתמחים החליטו לשבור את הכלים בהסתמכם על החלטתו של השופט מלצר מלפני שבועיים כי כל רופא שירצה להתפטר באופן אישי יוכל לעשות זאת מבלי כוונה לחזור לעבודה.

בתוך כך, משרד הבריאות מנחה את בתי החולים לנהל עבודה סדירה. כל העמדות בבתי החולים יפעלו כרגיל. לא תאושר סגירה של שום עמדה וכולם יפעלו במידת הצורך על ידי רופאים בכירים לרבות בשעות התורנות.

בנוסף, כל החופשות ופעילות של הרופאים מחוץ לבתי החולים יבוטלו לאלתר. מנהלי בתי החולים ידרשו להכין לוח תורנויות ללא הרופאים הנוטשים, עד סוף השבוע.

העתירה הועברה להרכב שופטים

כזכור, אתמול החליט השופט חנן מלצר להעביר את הדיון בעתירת המתמחים המתפטרים להחלטת הרכב שופטים בבג"ץ. זאת לאחר שקצב שבועיים נוספים להידברות בין נציגי האוצר לרופאים המתמחים כדי לפתור את המשבר. השופט מלצר הביע אכזבה מכך שנערכו רק שלושה מפגשים בין הצדדים ולא נערכו דיונים אינטנסיביים כפי שהורה: "ההידברות המצומצמת שנערכה לא הניבה פרי" קבע.

המתמחים: לא מסוגלים להתמודד עם פקידי האוצר

המתמחים מסרו אתמול כי לא חלה שום התקדמות בהידברות. "למעלה מארבעה חודשים מאז החל המו"מ מול פקידי האוצר, ולמעט נכונות להעניק לרופאים יום מנוחה שבועי, אשר מגיע לכל עובד לפי חוק, לא חלה כל התקדמות מהותית במשא ומתן. במשך ארבעה חודשים אנו פונים בתחינה לראש הממשלה ולשר האוצר בבקשה להבין ש-300 שעות עבודה חודשיות הפכו את חיינו לבלתי נסבלים, בעבור חלקנו הגדול מביאה מציאות זו להרס משפחות ובעיקר לפגיעה ביכולת התפקוד. לצערנו, אפילו בקשתו של שופט בית המשפט העליון אשר הבין את עומק המצוקה התקבלה בבוז מצד פקידי האוצר".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום