הפרעת זקפה: כל השיטות והתרופות

(18)
לדרג

קשיי זקפה הם הפרעה שכיחה בתפקוד המיני. ברבות השנים פותחו פתרונות רבים כדי להתגבר עליה. כל התרופות, מהמוכחות עד המגוחכות, לטיפול בבעיה

מאת: מערכת zap doctors

כולנו מכירים את האמרה הידועה "אין דבר העומד בפני הרצון". למרות זאת, לפעמים יש דבר שהרצון אינו מעמידו. אנחנו מדברים על הפרעה שכיחה בתפקוד המיני: כ-40% מהגברים מעל גיל 35 סובלים מבעיה כלשהי בתפקוד המיני. כל גבר יסבול במהלך חייו מהפרעות זקפה בדרגה כזאת או אחרת. לא רק הגיל הוא הוא גורם משפיע. הפרעות בזקפה נפוצות גם בקרב הסובלים מיתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, סוכרת ומחלות קרדיווסקולריות שונות, ויכולות גם להופיע כתופעת לוואי של תרופות אחרות. בנוסף לכך, מתח, חרדה ולחץ משפיעים אף הם על התפקוד המיני.

לדברי ד"ר דניאל דרי, רופא סקסולוג, מטפל זוגי ועורך האתר תורת היחסים, מספר הפונים לעזרה רפואית הולך וגדל. הסיבה העיקרית לכך היא הלגיטימיזציה להתבטא בצורה חופשית בנושא, מאז שהחל שיווק הוויאגרה לפני יותר מעשור. בכל זאת, עדיין קיים פער של שנה עד שנה וחצי מרגע זיהוי הבעיה אצל הגבר הממוצע ועד שיפנה לסיוע רפואי. כיום הטיפול בהפרעות זקפה הוא נפוץ ומסתיים לרוב בהצלחה. המבוכה והחשש מלפנות לעזרה הם שיכולים להחמיר את ההפרעה ולגרום לבעיות בזוגיות, לחוסר ביטחון וחרדה. בעידן הרפואי של היום אין צורך להסתיר את המצב ואין סיבה לחשש. נכון להקדים ולפנות לטיפול רפואי מהימן, להתרחק מטיפולים לא רפואיים ולהימנע מליטול תרופות מזויפות, שהשימוש בהן כרוך בסיכון.

למרות קיומם של פתרונות רפואיים מוכחים לטיפול בהפרעות בזקפה, עדיין יש המסתייעים בפתרונות פלא, בתרופות סבתא המבטיחות "הרים וגבעות" אבל אינן מקיימות דבר. מבולבלים? ריכזנו כאן עבורכם כאן את כל האפשרויות המוצעות כיום, מהמוכחות ועד המגוחכות, ואת דברי המומחים אודותיהן.

פתרונות מן הטבע

רבים מאמינים, שלמרות התפתחות הרפואה המודרנית, אפשר למצוא בטבע את הפתרונות לכל התחלואים והבעיות, בכללן גם בעיות אין אונות. האמנם? הנה כמה מהן:

1. שקדים ואגוזי קשיו נחשבים לממריצים טבעיים ויש הסבורים שיש בהם כדי להגביר את כוח הגברא. המאמינים אוכלים מנות מהם שלוש פעמים ביום ובנוסף לפני קיומם של יחסי מין, אך אין כל הוכחה שזה אכן עוזר.

2. השום נחשב למעורר וממריץ טבעי, כזה שישכיח את כל תחלואיכם אם תאכלו ממנו בכמות הנכונה. מצד שני, מי שיאכל שום מדי יום עלול להיתקל בבעיות ריח, שירחיקו את שותפיו המיניים, ובשל כך גם לא בטוח שיגיע בכלל הרגע בו יוכל לבחון עד כמה מעורר הוא.

3. צמח הגת, שמוצאו כנראה מאתיופיה, זכה לפופולאריות רבה בגין ההשפעה המיוחסת לו על הגברת החשק המיני, על שיפור הזקפה ועל היותו גורם להתרוממות רוח. צמח הגת נפוץ במיוחד בקרב יוצאי תימן, שנוהגים ללעוס אותו ממושכות כסגולה לכוח גברא, בריאות ואריכות ימים. את הגת מגדלים וצורכים באופן נרחב באזורים ההרריים של אפריקה המזרחית, בחצי האי ערב ובמזרח התיכון, בעיקר בסומליה, סודאן, מדגסקר, קניה, אתיופיה ותימן. בדרך כלל מקובל ללעוס את העלים הטריים שלו. בקהילות מסוימות באפריקה יש גם המייבשים את העלים וחולטים מהם תה או מעשנים אותם. כיום יש הצורכים את הגת באופן טבעי או בכמוסות. אך שימו לב: משרד הבריאות מתנגד לשימוש בחומרים הפעילים שבעלי הגת בצורתם הסינתטית או המזוקקת, לרבות הכללתם בתוספי תזונה או במזון כגון חליטות, גומי לעיסה ועוד.

פרט למיני המאכלים והצמחים שצויינו כאן, כמעט כל אדם שתשאלו בנושא יוכל לתת לכם תשובה משלו: בשר טלה, שעועית שחורה, מרק העשוי מעצמות, תמרים, גרעיני שומשום, גרעיני לוטוס, מיץ רימונים, צדפות, שוקולד, חילבה, שיבולת שועל, פסיפלורה, אשכי שור והרשימה עוד ארוכה, התוצאות בשטח קצת פחות.

הפרעות זקפה
הפרעות זקפה

טבליות וכמוסות

1. מאקה - כדי להציג את טבליות צמח המאקה ניעזר בסיפור קצר. כאשר הכובשים הספרדים התיישבו בדרום אמריקה הם נתקלו בבעיה רצינית: השוורים והבקר שהביאו איתם סירבו להזדווג. הילידים הציעו את הפתרון מקומי, להוסיף את צמח המאקה כתוספת למזון הבקר. עד מהרה השינוי הוכיח את עצמו, השוורים נעשו פוריים יותר, קצב הולדת העגלים עלה ועימו עלתה גם קרנו של הצמח. צמח המאקה, הגדל בעיקר באנדים של פרו בגובה של למעלה מ-4,000 מטר, משמש את התושבים המקומיים כתרופה לכל בעיה בריאותית ולא רק לאין אונות. לדבריהם הוא משפר את הריכוז, הזיכרון והחשיבה, מחזק את השרירים, מווסת את המערכת ההורמונאלית, מונע את תופעת גלי חום בגיל המעבר אצל נשים ומסייע לפריון הנשים הצעירות. הוכחה מדעית לכך? עדיין אין.

2. כמוסות גברא הכמוסות מופיעות בכל מיני שמות ולרוב תראו פרסומות שלהן בעיתונים ובאתרי האינטרנט. מדובר בכמוסות המבטיחות להאריך באופן טבעי את זמן הזיקפה על ידי הגברת רמת הורמון הטסטוסטרון, ההורמון האחראי על החשק והתפקוד המיני.

3. הג'ינסנג - הג'ינסנג הוא צמח רב שנתי, הכולל 11 זנים שונים הגדלים באזורים שונים ברחבי העולם. הוא מבשיל לאחר 4-6 שנים וכמוסותיו נחשבות לממריצות ולמעוררות תשוקה מינית. עם זאת, השימוש בג'ינסנג עלול להיות מסוכן מאוד ואף להשפיע על פעולתן של תרופות אחרות, לכן מומלץ להתייעץ עם רופא טרם השימוש בו.

תרופות סבתא

תמיד אמרו לנו ש"כדאי להקשיב לסבתא, כי היא יודעת הכי טוב". עם זאת, חשוב להבין שיש דברים שגם מרק עוף לא יכול להועיל להם. אז מה סבתא מציעה? הנה כמה דוגמאות:

1. ביצים מיובשות של דג הבורי - המרשם: יש להוציא את הביצים מהדג, לרחוץ אותן ולטפטף עליהן מעט שמן וקצת מלח. לאחר מכן להניח אותן לייבוש בשמש למספר ימים (שימו לב בלילה יש להחזירן פנימה כדי שלא יצברו לחות). כעבור כמה ימים הביצים מתקשות, וזה הסימן שהן מוכנות. מומלץ לאכילה מעט לפני קיום יחסי המין.

2. שמן זית עם שום - מתכון מעניין: יש לקחת שום טרי ולכתוש אותו דק, להניחו בצנצנת שמן זית שנכבש בכבישה קרה, ולהשאיר במקום מוצל למספר ימים. לאחר מכן צריך לשתות כף שמן מדי יום, והרי לכם הפתרון לבעיותיכם.

תרופות לאין אונות

1. הוויאגרה עם כניסתה של הוויאגרה לחיינו בשנת 1998 היא חוללה מהפכה של ממש בתחום הטיפול בהפרעות בתפקוד המיני. מספרם של הגברים הפונים לרופא לטיפול בעיות בתפקוד המיני עלה בצורה ניכרת. מאז השקתה ניתנו למעלה מ-230 מיליון מרשמים לויאגרה ליותר מ-35 מיליון גברים ברחבי העולם. עם זאת, הצלחתה של התרופה הפכה אותה ל"תרופה המזויפת ביותר בעולם". היזהרו מחיקויים.

2. סיאליס ולויטרה- הצלחתה של הוויאגרה הביאה לפיתוחן של שתי תרופות נוספות הפועלות באופן דומה. קודם הופיעה בשוק הסיאליס ולאחריה הלויטרה, הנמכרת בישראל החל מאז 2004. מנגנון הפעולה של שתיהן דומה לויאגרה, כאשר המרכיב הפעיל בה גורם להרחבת כלי הדם בפין. כך מוגברת זרימת הדם לאיבר ומביאה להזדקפותו לאורך זמן.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום