כרטיס אדי: 11,000 חותמים חדשים

(0)
לדרג

אלפי אנשים חתמו על כרטיס לתרומת איברים. לחותמים עד סוף השנה ולבני ביתם תהיה במידת הצורך קדימות בתור להשתלות. אדי: שואפים להסכמה של 100%

מאת: מערכת zap doctors

המרכז הלאומי להשתלות ומשרד הבריאות יצאו ב-1 בנובמבר לקמפיין רחב להגברת המודעות לתרומת איברים ולהשתלות, לרגל חוק הקדימות להשתלות. עד כה מדווחים, נאספו 11,000 חתימות.

חתימה על כרטיס אדי מקנה לחותמים עד סוף השנה (31.12) ולבני ביתם קדימות בתור להשתלות אם חלילה יזדקקו לכך. מי שיחתום על הכרטיס החל מתחילת שנת 2012 יצטרך להמתין שלוש שנים על מנת לזכות בקדימות זו, מתריעים במרכז הלאומי להשתלות.

קמפיין הגיוס כולל פרסום על גבי אוטוסוסים בכל רחבי הארץ, תשדירי רדיו ועמדות החתמה בקניונים, בבתי קפה ובבסיסי צה"ל. עם זאת, אין צורך להגיע לאף אחת מן העמדות ואפשר לחתום על הכרטיס מציל החיים גם בבית באמצעות האינטרנט.
.
דבורה שרר, דוברת המרכז הלאומי להשתלות: "אנחנו עדים לכך שהעם מבין את המשמעות של כרטיס אדי ורק מחפש את הדרך הנוחה לו על מנת לחתום. שיעור ההסכמה של משפחות לתרום איברים עומד על מעל חמישים אחוז וזה נתון יפה אבל לא מספיק, אנחנו שואפים למאה אחוזי הסכמה".

לדברי שרר, למשפחה הרבה יותר קל לקבל החלטה לתרום איברים כשהיא יודעת שזה היה רצון המת ובקשתו. יש לציין כי בטופס ההרשמה ניתן להתנות את ההסכמה בכך שאיש דת מטעם המשפחה יאשר את התרומה, על מנת לפתור את המחסום הדתי שמונע מחלק מהאוכלוסייה לחתום על הכרטיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום