עישון בטיפולי פוריות מזיק לתינוק

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי חדש: לנשים המעשנות לפני הריון סיכון של 24% ללידת תינוקות במשקל לידה נמוך, בהשוואה לסיכון של 14% בקרב נשים שלא מעשנות

מאת: מאצת: ד"ר עמית עקירוב

מומלץ לא לעשן בזמן ההריון, וגם לא לפניו. נשים המעשנות בחודשים שלפני טיפולי פוריות מצויות בסיכון מוגבר ללידת תינוק במשקל לידה נמוך, ואף במשקל לידה נמוך מאוד, בהשוואה לאמהות שאינן מעשנות. כך לפי מחקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס השנתי ה-139 מטעם American Public Health Association.

במסגרת המחקר, בדקו החוקרים נתונים של יותר מ-14,000 נשים בעלות לידות מוצלחות בין השנים 2001-2009. החוקרים זיהו נשים שהרו בעקבות נטילת תרופות לפוריות, טכניקות הזרעה ושיטות אחרות, ואספו נתונים אודות הרגלי העישון שלהן בשלושת החודשים שקדמו להריון.

5% מהנשים דיווחו כי עברו טיפולי פוריות ו-5% מהן דיווחו כי עישנו לפני ההריון. בקרב אמהות שעישנו ועברו טיפולי פוריות, עמדה שכיחות לידת תינוקות במשקל לידה נמוך על 24%, בהשוואה ל-14% בקרב נשים שלא עישנו.

בתקנון הנתונים, כאשר החוקרים לקחו בחשבון את גיל האם, מוצאה והרגלי העישון שלה במהלך ההריון, נמצא כי נשים שעישנו במהלך ההיריון היו בסיכון גבוה פי שלושה ללידת תינוק במשקל לידה נמוך ובסיכון גבוה פי ארבעה ללידת תינוק במשקל לידה נמוך מאוד (מתחת ל-1,500 גרם). בקרב נשים מעשנות שילדו תאומים, הסיכון ללידת תינוקות במשקל לידה נמוך היה גבוה פי שישה, בהשוואה לנשים שאינן מעשנות.

הסיכונים של עישון במהלך ההיריון מוכרים היטב, וכוללים סיבוכים בהם משקל לידה נמוך, לידה מוקדמת, שליית פתח ותסמונת מוות פתאומי של היילוד. עם זאת, טרם קיימים נתונים רבים על ההשפעה של עישון על טיפולי פוריות. הממצאים האחרונים מדגישים עוד יותר את חשיבות הפסקת עישון לפני הפרייה, במיוחד בקרב נשים הנדרשות לטיפולי פוריות.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום