1 מתוך 5 נשים תגדיל את החזה

(0)
לדרג

מנתונים שהוצגו היום בכנס השנתי לכירורגיה פלסטית עולה כי 30% מהנשים בישראל יעברו ניתוח פלסטי עד גיל 50. שיעור ניתוחי העפעפיים אצל גברים עלה פי 2

מאת: מערכת zap doctors

כ-30% מהנשים הישראליות יעברו ניתוח פלסטי עד גיל 50, 20% מהישראליות יבחרו בהגדלת חזה ו-10% בניתוח פלסטי אחר. האשה הישראלית, מתברר, מעדיפה חזה גדול יחסית לחברותיה בעולם המערבי (תוספי סיליקון בגודל בין 300-400 סמ"ק, יחסית ל-200-300 סמ"ק במערב). כך עולה מסקר שנערך על ידי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, לקראת הכנס השנתי לכירורגיה פלסטית ואסתטית שהתקיים השבוע בתל-אביב. באיגוד מבקשים להדגיש כי הם ממליצים לנשים להתחשב במבנה הפיזיולוגי ולא לבחור בגודל שעלול לגרום בעיות רפואיות.

מדירוג הניתוחים הפלסטיים לשנת 2011 נמצא כי ניתוח החזה הוא עדיין הניתוח הפופולארי ביותר על נשים, והוא ממשיך לככב כמדי שנה במקום הראשון. גם הגברים לא אדישים לטרנד הניתוחים, ונמצא כי מספר הגברים המבקשים לבצע ניתוח עולה בכל שנה ועומד כיום על 15%-20% מכלל הגברים. הניתוחים הכי פופולאריים אצל גברים הם ניתוחי אף וניתוחי עפעפיים. נתון שהפתיע את הפלסטיקאים השנה הוא העלייה הדרסטית בכמות המבקשים לערוך ניתוחי עפעפיים, מספר כפול מבשנה שעברה. הפלסטיקאים משייכים זאת לאורח החיים התובעני של הישראלי הממוצע, כאשר העייפות גוברת והמודעות למראה הפנים עולה.

להקטין את הסיכון לסיבוכים

בכנס הוצגו בין היתר חידושים בתחום הפלסטיקה, בהם פרויקט ברשותו ד"ר בני מייליק, העשוי להוריד את שיעור הסיבוכים בניתוחים פלסטיים בשני שליש. מדובר בתוכנה שפותחה בשיתוף עם היחידה לחקר ביצועים רפואיים בבית החולים איכילוב, המסוגלת לשקלל נתונים שונים אודות המטופל לפני הניתוח ובמהלכו ולהקטין את שיעור הסיבוכים מ-21% ל-7%.

התוכנה לוקחת בחשבון נתונים פיזיולוגיים כגון גובה, משקל, גיל, רמת המוגלובין וכדומה וכן נתונים הנאספים בתהליך הטיפולי עצמו כדוגמת משך הניתוח, טמפרטורת הגוף, משקל הרקמה שהוסרה וכלה בנתונים המשקפים את מידת הצלחת הטיפול, תהליך ההחלמה, סיבוכים שהופיעו במהלך הטיפול או לאחריו ואף איכות התוצאה.

"אם אדע לצפות את הדברים מראש, אוכל לעשות שינויים בטכניקה, אוכל להשתמש במכשירים אחרים, אוכל לעשות פעולות מונעות שיקטינו את הסיכונים", הסביר ד"ר מייליק.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום