בי"ח נהריה: MRI מציל חיים

(0)
לדרג

אשה שהגיעה לביה"ח נזקקה לבדיקת MRI, ואחר כך עברה ניתוח דחוף בגבה. "בעבר טלטלנו את החולים בכל הצפון, מה שהיה מסכן חיים", אומר ד"ר נמרוד רחמימוב

מאת: מערכת zap doctors

אין זה סוד כי בתי החולים בפריפריה נאלצים לפעמים להמתין זמן רב יותר לקבלת טכנולוגיות חשובות, או לפנות את החולים לבתי חולים אחרים. בבית החולים לגליל המערבי - נהריה מדווחים על מכשיר ה-MRI המשוכלל שהגיע לבית חולים לאחר שנים רבות של המתנה, וכבר בימים הראשונים של שימוש הצליח לסייע לרופאים להציל חיים.

לבית החולים הגיעה לאחרונה אשה כבת 56 מהצפון כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מזיהום חמור בדם. היא אושפזה ביחידת טיפול נמרץ, הונשמה, וטופלה באנטיביוטיקה. לאחר ששבה להכרה, התלוננה על כאבים עזים בגבה וברגליה. "חשדנו שמדובר בזיהום בעמוד השדרה", סיפר ד"ר נמרוד רחמימוב, מנהל יחידת עמוד שדרה בבית החולים. "היא נזקקה בדחיפות לבדיקת MRI, ואכן אחרי הבדיקה התגלה שהאישה סובלת ממורסה אפידורלית שהייתה עלולה להוביל לשיתוק ואף לסכן את חייה אם לא הייתה מנותחת". החולה מתאוששת כרגע במחלקת עמוד שדרה וצפויה לחזור לתפקוד מלא בשבועות הקרובים.

MRI מסתובב

בשנים האחרונות נאלץ בית החולים בנהריה להתחלק במכשיר MRI נייד שהסתובב בין בתי החולים בצפון כולו: "אף פעם לא יכולנו לדעת איפה יהיה המכשיר ונאלצנו לרדוף אחריו עם חולים קשים בכל הצפון, מטבריה ועד חדרה", אומר ד"ר רחמימוב. "הזמינות הנמוכה גרמה לסבל לחולים בגלל העיכוב בטיפול. האירוע האחרון הוכיח כי מכשיר MRI קבוע בבית החולים אכן מציל חיים. אם היינו נתקלים במקרה כזה לפני קבלת המכשיר נאלצנו לאתר את מיקומה של ניידת ה-MRI בצפון ולשלוח את האישה באמבולנס עם רופא צמוד. נסיעה שכזו גורמת סבל רב בגלל מרחק הנסיעה וטלטולי הדרך ועלולה לסכן חיים".

לאחרונה נתן משרד הבריאות רישיון להפעלת 8 מכשירים נוספים בישראל כאשר אחד מהם בבית חולים בנהריה. לאחר שנה של גיוס כספים הצליחו בבית החולים לרכוש את המכשיר. ד"ר ברהום מנהל בית החולים: "אין ספק שמהלך זה יצמצם את הפערים בין הפריפריה למרכז ויעניק לתושבים אפשרות לאיכות חיים טובה יותר".

בואו לדבר על זה בפורום רדיולוגיה - בדיקות הדמיה: רנטגן, MRI, CT, אולטרה-סאונד וממוגרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום