אגרות הרישוי של התרופות יתייקרו

(0)
לדרג

ממשרד הבריאות נמסר כי במסגרת התאמת תנאי רישוי התרופות לסטנדרטיים אירופאיים, אגרות הרישוי יעלו יותר. במשרד מדגישים כי הצרכנים לא ייפגעו מהצעד

מאת: מערכת zap doctors

הסטנדרטים המקובלים בתהליך הרישוי והרישום של התרופות בישראל יותאמו למה לסטנדרטים הנהוגים באירופה, כך נמסר אתמול (ד') ממשרד הבריאות. המשמעות היא העלאת מחירי אגרות הרישוי עבור חברות התרופות, דבר שלפי משרד הבריאות לא יגולגל על גב הצרכנים.

עד היום, מסבירים במשרד הבריאות, אגרות הרישוי לתרופות בישראל ניתנו במחיר נמוך באופן משמעותי ממחיר האגרות המקובל במערב, מחיר נמוך אף מהעלויות האקטואליות הנדרשות לרישוי. התעריף לא עודכן על פני השנים, מה שהעניק רווח נאה לחברות התרופות. לפיכך, האגרות החדשות על אף היותן במחיר נמוך באופן משמעותי מהמקובל בעולם, מאפשרות למשרד לסיים את הליך התאמת הסטנדרטים.

במסגרת השינוי צפוי קיצור משמעותי של משך תהליך הרישוי והרישום וכן שיפור באיכות הבדיקות שיעברו התרופות טרם הרישוי, ובמשרד מבהירים כי קביעת מחירי האגרות לרישוי ורישום תרופות מבוססת על מהלך זה. יודגש, כי הצרכנים לא ייפגעו מקביעתן של האגרות, שכן מחירי התרופות מפוקחים וההעלאה של חלק ממחירי האגרות תתבצע בהדרגה.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום