סקירה: שוקולד בריא ללב

(0)
לדרג

בקרב צרכני שוקולד כבדים נצפתה ירידה של כ-37% בסיכון למחלות לב וכלי הדם וירידה של 29% בסיכון לשבץ מוחי, כך עולה מסקירת ספרות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ד"ר, תרשום לי שוקולד? נשמע מוזר, אבל מחקרים אחרונים מראים כי אכילת שוקולד עשויה להוריד את הסיכון למחלות לב וכלי הדם בכ-37%, ואת הסיכון לקות בשבץ מוחי ב-29%.

מטרת סקירת הספרות המקיפה שפורסמה השבוע בכתב העת BMJ הייתה לבדוק את השפעה של אכילת שוקולד על הסיכון לפתח הפרעות בלב ובכלי הדם, כולל מחלות שונות, שבץ מוחי, סוכרת וסינדרום מטבולי. סקירת הספרות הקיפה את כל מאגרי המידע המרכזיים וכללה 7 מחקרים שהקיפו 114,009 נבדקים.

תוצאות

חמישה מתוך שבעה המחקרים דיווחו שצריכת שוקולד קשורה בהפחתת הסיכון לפתח הפרעות קרדיו-מטבוליות (לב וכלי דם).

בקרב נבדקים שצרכו הרבה שוקולד נצפתה ירידה של כ- 37% בתחלואה של הלב וכלי הדם, וירידה של 29% במקרי שבץ מוחי בהשוואה לנבדקים שצרכו מעט שוקולד.

מסקנות

מחקרים תצפיתניים מצביעים על כך שצריכת שוקולד קשורה בהפחתה משמעותית מאוד בסיכון למחלות לב וכל הדם. החוקרים מוסיפים כי נדרשים מחקרים נוספים על-מנת לאשש מסקנה זו.

מגבלות

יש לציין כי אף אחד מהמחקרים לא היה רנדומלי וכמו כן נמצאה שונות גדולה בין המחקרים באופן שבו נמדדה צריכת השוקולד.

בנוסף, על אף שגם מחקרים קודמים הגיעו לתוצאות דומות, כדאי לזכור כי לשוקולד יש גם מגרעות ידועות. קרדיולוגים צריכים לשאול את עצמם אם הם יכולים להמליץ בלב שלם להעלות את צריכת השוקולד, מאכל טעים אך עתיר קלוריות, שומן וסוכר.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ורידים וכלי דם
הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום