תרופות ללא מרשם יסומנו בלוגו

(0)
לדרג

על מנת להקל על הצרכנים לזהות תרופות ללא מרשם רופא אלו יסומנו בלוגו מיוחד וכיתוב בולט. התקנה תיכנס לתוקפה באוגוסט הבא

מאת: מערכת zap doctors

שפע התרופות והכדורים במדפי השירות העצמי בפארמים עלול להיות מבלבל, איך תדעו אם בידיכם תרופה ללא מרשם או תכשיר כלשהו שאינו תרופה? ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה אתמול (ב') את הלוגו המבדל תרופות ללא מרשם מתכשירים אחרים. התקווה היא שבכך יסתיים הבלבול הרב שנוצר בקרב הצרכנים, כיוון שאינם יודעים להבחין בין תרופה ללא מרשם שעברה את כל הבדיקות המחמירות של משרד הבריאות לבין תכשירים אחרים. במספר מדינות באירופה, לדוגמא באיטליה, כבר מסומנות תרופות ללא מרשם בצורה אחידה.

יוזמי הצעד הם ארגון תל"מ (תרופות ללא מרשם), המאגד את החברות המשווקות תרופות ללא מרשם במסגרת איגוד לשכות המסחר, בשיתוף משרד הבריאות. עד עתה הוסף הלוגו רק למספר מצומצם של תרופות ללא מרשם שנמכרות מעבר לדלפק - תרופות ללא מרשם לשיווק כללי. עם יישום התקנות, באוגוסט 2012, יופיע הלוגו המבדל על כל התרופות ללא מרשם שנמכרות אצל הרוקח עם הכיתוב "תרופה בלא מרשם לשיווק ע"י רוקח".

אבי אובל, יו"ר ארגון תל"מ מסביר כי "הוספת הלוגו תאפשר לצרכן להבחין בין תרופות ללא מרשם לבין תכשירים אחרים אשר אינם כאלה. תרופות ללא מרשם, עוד טרם קיבלו רישיון לשיווק, עוברות מבדקים קפדניים ובחינות איכות, בטיחות ויעילות מדוקדקות. מעתה, כאשר צרכן יקבל לידיו מוצרים אלה, הוא יוכל להבחין בסימון ברור המבדל אותם".

משרד הבריאות מפקח באופן הדוק על תרופות ללא מרשם מבחינת אופן הייצור ורישום, וכן בהיבטיים שיווקיים כמו קביעת מחיר לצרכן, מקום מכירה, אופן תצוגה מסרים פרסומיים. בשנים האחרונות נמסר מתל"ם נרשמת עלייה דרמטית בצריכת מוצרים שונים כגון תוספי התזונה, תכשירים קוסמטיים ואביזרים רפואיים. גם מוצרים אלה מפוקחים על ידי משרד הבריאות, אך באופן פחות קפדני ואינם מהווים תרופות.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום