איידס: הומוסקסואלים עדיין בסיכון

(0)
לדרג

במחקר אמריקאי נמצא כי שיעור התמותה הקשור לנגיף HIV עדיין גבוה באופן דרמטי בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם בני מינם. המגפה לא חלפה, עשו מין בטוח

מאת: ד"ר עמית עקירוב

למרות מאמצי ההסברה על מין בטוח, נגיף HIV (איידס) היה ונשאר אחד מהגורמים לתמותה מוקדמת בקרב גברים הומוסקסואלים. כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Public Health.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין נטייה המינית לשיעורי תמותה בקרב גברים בארצות הברית. הם התבססו על נתונים אודות למעלה מ-5,500 גברים בגילאי 17-59 שנים, ועקבו אחר שיעורי התמותה שלהם עד 18 שנים לאחר מכן המשתתפים סווגו לאחת משלוש קבוצות: גברים שקיימים יחסי מין עם גברים (85 גברים), גברים המקיימים יחסי מין עם נשים בלבד (קרוב ל-5,300 גברים) וגברים שאינם מקיימים יחסי מין כלל (קרוב ל-200 גברים). לאחר מכן נערכה השוואה בין הקבוצות מבחינת שיעורי התמותה מסיבות שונות מול שיעורי התמותה מאיידס.

נמצא כי בהשוואה לגברים הטרוסקסואלים, שיעור התמותה הכללי גבוה יותר בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. כ-13% מהגברים המקיימים יחסי מין עם גברים מתו בשל סיבות הנובעות מהנגיף, בהשוואה ל-0.1% מהגברים שדיווחו על קיום יחסי מין עם נשים בלבד. עם זאת, הסיכון לתמותה על-רקע סיבות שאינן נוגעות לנגיף, כולל אובדנות, לא היה גבוה יותר בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות - איידס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום