האלטרוקסין: צפירת הרגעה למטופלים

(0)
לדרג

בתום סבב שיחות עם אנדוקרינולוגים מנסים במשרד הבריאות להרגיע את החולים וקוראים להם להישמע להוראות הרופאים. רוב החולים מאוזנים, נמסר

מאת: מערכת zap doctors

על רקע הבלבול של מטופלים בשל השינויים בתרופת האלטרוקסין החדשה, מנסים במשרד הבריאות להרגיע את הרוחות. רוב המטופלים מאוזנים ולא פיתחו תופעות לוואי, נמסר, ולהערכת המשרד, רק שיעור קטן מהמטופלים סובלים מתופעות כתוצאה מיציאה מאיזון או תופעות לוואי. הנתונים עולים מסבב פגישות בין מנכ"ל משרד הבריאות לרופאים בכירים, בכללם הנהלת האיגוד המקצועי לאנדוקרינולוגיה, מנהלי המערכים האנדוקרינולוגים מבתי החולים הגדולים, והמנהלים רפואיים של ארבע קופות החולים.

בפגישה, נמסר, נבחנו התופעות שדווחו למשרד הבריאות ולקופות החולים כתוצאה משינוי הנוסחה של האלטרוקסין, היקף התופעות, סיבותיהן ודרכי הטיפול המוצעות לאור ההתרחשויות האחרונות.

מסקנות

במשרד הבריאות מדגישים כי החלפת התרופה שלא על פי המלצת הרופא עלולה לגרום ליציאה מאיזון. הפסקת טיפול או הפחתת מינון ללא המלצה רפואית עלולה לפגוע בבריאות.

המשרד ממליץ למטופלים בתרופה, לפנות לרופא המטפל בכל מקרה של תופעות גופניות ותחושות לא שגרתיות. זה יבחן את המצב הרפואי וישקול על בסיס התופעות ובדיקות מעבדה שינוי מינון ואיזון. הרופא המטפל יחליט האם לשנות את התרופה לחלופה אחרת. קופות החולים מצוידות בתרופות חליפיות לאותם המקרים שבהם יש צורך רפואי להחלפת התרופה בהתאם להחלטת הרופא המטפל. הקופות ידאגו למלאי תרופות בבתי המרקחת ובזמינות טובה.

בתוך כך, החל מהיום יחל לפעול מוקד טלפוני שמספרו 5400* בנושא האלטרוקסין למתן מענה לציבור המטופלים בתרופה.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום