כל הסיבות להתחיל ללכת

(0)
לדרג

הליכה זה לא רק בריא, אלא גם כיף ופשוט. לפניכם כל הסיבות שיגרמו לכם לנעול את נעלי הספורט שקניתם לפני חודשיים ולצאת החוצה לספור צעדים. זהירות, זה ממכר!

מאת: סאם ח'מיס

ההליכה שורפת קלוריות, בונה עצם, תורמת למצב הרוח ולשנת לילה בריאה ונחשבת לאחד האימונים הקלים והזולים ביותר שאתם יכולים לבצע. כל הסיבות להתחיל ללכת:



הליכה
הליכה

הליכה זה בריא

ההליכה משפרת סיבולת לב ריאה, אחד מששת מרכיבי הכושר הגופני החיוניים לשמירה על בריאות האדם. ההליכה ממריצה את מחזור הדם ובכך מונעת מחלות לב. שימו לב, הליכה ספורטיבית שמטרתה שיפור סבולת לב ריאה צריכה להיעשות בקצב מסוים המותאם לאדם המבצע, ולפרק זמן מסוים וממושך מספר פעמים בשבוע. הליכה בקצב מסחרר לפרק זמן קצר לא תשיג מטרה ספציפית זו.

ההליכה בונה עצם

ההליכה בונה עצם ובכך מפחיתה את הסיכון העתידי לשברים בעצמות. הכוחות המופעלים על העצם בזמן הדריכה חשובים לבניית כוח ומסה לעצם. ככל שמגבירים את המהירות, כך העמוס שמופעל על העצם גדול יותר ויכול להגיע עד פי-2.5 ממשקל הגוף. ככלל, כל תרגול שנעשה בנשיאת משקל כגון הליכה, ריצה ואפילו סתם משחק בכדור מעודד בניית עצם.

משמרת מפרקים

המפרקים הם אותם חיבורים בגוף, בין שתי עצמות או יותר. המפרקים מאפשרים תנועה בין העצמות ובנויים בצורה המאפשרת עמידה במאמצים מכניים. ביצוע הליכה באופן קבוע תומך בתפקוד המפרקים באמצעות כוח השרירים המתחזק. הגפה התחתונה מורכבת ממפרקי כף הרגל, הקרסול, הברך, הירך והאגן שמהווים שרשרת סגורה אחת; כשיש בעיה באחד מהמפרקים, כל השאר מושפעים. ההליכה תורמת לשימור המפרקים של הגפה התחתונה.

הולכים וישנים טוב בלילה

ההליכה משפרת גם את איכות השינה בלילה. מחקרים מצאו שאימון גופני מפחית מתחים ועשוי אף להוריד במעט את טמפרטורת הגוף ובכך לתרום לתהליך ההירדמות והשינה. כאן אגב לא מדובר בפעילות אינטנסיבית אלא מספיקה הליכה של בין 20-30 דקות למשך מספר ימים בשבוע שמספיקה בהחלט.

תשכחו מהאלצהיימר

כדאי להתחיל ללכת - בכל גיל. ההליכה מפחיתה את הסיכון לחלות באלצהיימר. ההליכה דוחה הידרדרות קוגניטיבית מנטאלית ומונעת אבדן זיכרון הקשור בגיל. מחקר בריטי מקיף של עשרות אלפי אנשים מצא כי מספיק לעשות הליכה של חצי שעה שלוש פעמים בשבוע על מנת לדחות דמנציה, הידרדרות קוגנטיבית ניכרת. התוצאות של מבחנים קוגנטיביים בקרב נבדקים שהולכים באופן קבוע היו טובות באופן ניכר מאשר של אלו שלא.

חנו רחוק ועלו במדרגות

מדי יום מומלץ לבצע כ-10,000 צעדים. כדאי לרכוש מד צעדים מכל חנות ספורט לבדיקת הצעדים במשך היום. רוצים לעמוד ביעד? צברו צעדים בפעולות הימיומיות הפשוטות - חנו רחוק יותר מהבית ומהמשרד על מנת להכריח את עצמכם ללכת יותר ועלו במדרגות במקום במעלית!

הולכים ונהנים

במהלך ההליכה המוח משחרר אנדורפינים, הורמונים שהם חלק מקבוצה של חומרים כימיים המסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח. זהו בעצם סם אושר טבעי. תצאו להליכה, תיקחו חבר/ה, את חיית המחמד או את המוסיקה שאתם אוהבים ותרגישו טוב מתמיד.

שורפים קלוריות ומרזים

הליכה שורפת קלוריות ובכך תורמת לירידה במשקל. על מנת לשרוף קלוריות ההליכה חייבת להיות ממושכת, כדי להגיע לשריפה של מאגרי השומן המספקים לנו את האנרגיה. אבל אל דאגה, אם הולכים מספיק, מגיעים ליעד.

לכו על זמן איכות

מתי בפעם האחרונה היה לכם זמן לבלות עם בן הזוג או עם חברים? זמן ההליכה הוא זמן איכות מצוין עם מי שתבחרו. במקום לרבוץ מול הטלוויזיה עם בן/בת הזוג ו/או הילדים קחו אותם החוצה ועשו משהו מועיל לגוף ונפש. ולא, ללכת לבית הקפה הקרוב לביתכם לא נחשב.

להתאמן בלי חשבון

מעבר לכל המעלות הרבות, ההליכה היא פעילות חסכוניות ביותר. חוץ מזוג נעליים טובות, לא צריך שום דבר. בעידן ההיי טק, השכלולים והטכנולוגיה המודרנית מציעים חדרי כושר מאובזרים וחוגים שונים עם שמות אקזוטיים. זה נחמד, אבל לא מתאים לכל כיס. הליכה היא פתרון אידיאלי, ואפשר לשלב גם אימון קצר בחדרי הכושר הפתוחים לקהל שניתן למצוא היום בפארקים העירוניים.

אם הגעתם עד כה, כל מה שנותר לכם הוא רק לחשוב על מסלול ההליכה שלכם. קדימה, לעבודה!

סאם ח'מיס הוא מנכ"ל איימקס, המרכז הישראלי לניתוח תנועה וספורט.

בואו לדבר על זה בפורום הליכה וניתוח תנועה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום