האספירין לא הפחית אירועי לב

(0)
לדרג

מחקר מקיף שנערך בקרב חולי סוכרת, ללא מחלה טרשתית ידועה, מצא כי טיפול באספירין במינון נמוך לא הביא להפחתה בסיכון לאירועי לב וכלי דם

מאת: מערכת zap doctors

מחקרים קודמים שבחנו את ההשפעה של מתן אספירין במינון נמוך על מניעה ראשונית של אירועי לב וכלי הדם לא הגיעו למסקנה חד משמעית בדבר יעילותו. מטרת המחקר הנוכחי, שפורסם בכתב העת JAMA, הייתה לבחון את היעילות של טיפול באספירין במינון נמוך למניעה ראשונית של אירועי טרשת עורקים בחולי סוכרת מסוג 2. במחקר זה לא נמצא כי אספירין גורם להפחתה של אירועים אלו.

שיטות:

במחקר שהקיף 163 מרכזים רפואיים השתתפו 2,539 נבדקים עם סוכרת מסוג 2 וללא היסטוריה ידועה של טרשת עורקים. המעקב נמשך כ-4.5 שנים בממוצע. המטופלים חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת טופלה באספירין במינון של 81 או 100 מ"ג ליום, והקבוצה השנייה לא טופלה באספירין.

המדדים העיקריים שנבחנו היו התרחשות אירועי טרשת כולל מחלת לב איסכמית, שבץ מוחי, ומחלות כלי דם פריפריאליים.

תוצאות:

במהלך תקופת המעקב אירעו סה"כ 154 אירועים טרשתיים: 68 בקבוצה שטופלה באספירין לעומת 86 בקבוצה שלא טופלה באספירין. פער זה לא נמצא משמעותי סטטיסטית. 34 מטופלים בקבוצת הטיפול, ו-38 מטופלים בקבוצת הביקורת נפטרו מכל סיבה שהיא. פער זה גם כן לא נמצא כמשמעותי. בתוך כך, שיעור תופעות הלוואי העיקריות של הטיפול - דימום מוחי ודימום משמעותי ממערכת העיכול היו דומות בשתי הקבוצות.

מסקנות

במחקר זה, טיפול באספירין במינון נמוך בחולים עם סוכרת מסוג 2, ללא מחלה טרשתית ידועה, לא הביא להפחתה בסיכון לאירועי לב וכלי דם.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום