השליך דאודורנט לרצפה - ונכווה

(0)
לדרג

נער נכווה בגופו ובפניו לאחר שזרק מיכל דאודורנט לרצפה. ד"ר אורי שולמן: "הנער ניצל בנס. בימים הקרובים ייקבע האם יהיה צורך בהשתלת עור"

מאת: מערכת zap doctors

מעשה קונדס נגמר בבי"ח. אמש (ב') הובהל תומר גרנות, בן 13 מהיישוב כפר ביל"ו, לחדר המיון בבית החולים קפלן עם כוויות בידו השמאלית, רגליו ופניו. זאת לאחר שהשליך על הרצפה, מתוך סקרנות, מיכל של דאודורנט מחברה מוכרת, שהוריו רכשו עבורו. הוא נחבש באזורי הכוויה ובימים הקרובים יחליטו הרופאים הכירורגים לגבי הצורך בהתערבות ניתוחית.

"נס גדול"

תומר רק רצה לדעת מה יקרה אם ישליך את מיכל הדאודורנט על הרצפה. בלי לחשוב פעמיים הוא זרק אותו על המדרכה בחצר ביתו וניצתה אש, שאחזה במהירות בגופו, פניו ושיערו. תומר מספר כי הוא נבהל מאוד. אביו הגיע במהירות הביתה לאחר שהוזעק על ידי אחותו של תומר שהייתה עם הילד. אביו מתאר את שראה: "ראיתי שהוא אדום בפניו, ידו ורגליו ולקחתי אותו מיד לקפלן".

ד"ר אורי שולמן, מומחה לכירורגיה פלסטית בבית החולים קפלן, אומר כי מדובר במקרה חריג ובנס גדול. האש עלולה היתה לגרום להתלקחותו של הילד כלפידבוער והיוותה סכנת חיים ממשית. "הנער הגיע למיון עם כוויות בדרגה שנייה, חלקן עמוקות באזורי השוקיים, אמה כף יד ואצבעות שמאל ואזור נרחב בפנים, כולל הגבות וריסי העיניים", הוא מסביר. "הוא קיבל טיפול ראשוני שכלל בדיקת מומחים מתחום הכירורגיה הפלסטית, אף אוזן וגרון ועיניים להערכת הפגיעות ושלילת כוויה בלוע ודרכי נשימה עליונות שעלולים להביא לסכנת חיים. המטופל נחבש עם משחות מתאימות באזור הפנים והגפיים, קיבל מזון עשיר בחלבון, ויטמינים וניטור צמוד. בטווח של מספר ימים נוכל לבחון האם יהיה צורך בהתערבות ניתוחית של השתלת עור, וזאת בהתאם לעומק הכוויה".

ד"ר שולמן מסביר כי ככל הנראה הניצוץ שנוצר מהחבטה גרם להתלקחות המיכל בשל הימצאותם של חומרים אלכוהוליים. "המקרה הזה נכנס לקטגוריה של מקרים שיש לנקוט בהם משנה זהירות בקרב ילדים ובני נוער על מנת למנוע תוצאות הרות אסון", הוא מסכם.

הוריו של תומר מספרים שמדובר בנער סקרן מאוד ואין זו הפעם הראשונה שהם מגיעים למחלקת ילדים בקפלן בשל מעשי השובבות שלו. לפני כמה זמן הגיעו לבית החולים לאחר שתומר הזריק לעצמו אטרופין במהלך איסוף ערכות המיגון ביישוב. כעת הוריו מקווים שבנם יתעל את האנרגיות שלו להצליח ככדורגלן בקבוצה המקצועית שבה הוא משחק.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום