מזותרפיה: לעצור את הזמן

(0)
לדרג

מזותרפיה היא שיטת טיפול שבה מזריקים לעור את החומר שהוא מייצר באופן לא מספיק או שהחלו ללכת לאיבוד בתהליך ההזדקנות. אם מתחילים בגיל צעיר, אפשר להגיע לגיל 50 עם עור רענן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הסצנה מוכרת היטב: עומדת אישה לא צעירה מול המראה, מישירה מבט ועננת דאגה מרחפת על פניה. כיפוף קל, היד נוגעת בקמט תחת עיניה, ממששת את עור צווארה, וצל אכזבה נשקף מפניה. הז?יקנה נגעה בה, ויופייה אינו כתמול-שלשום.

מרגע היוולדנו הגוף גדל ומתפתח, ומגיע לשיאו בשנות ה-20 המקודמות. בסביבות גיל 25 מתחילים התהליכים שגורמים להזדקנות. "הרבה פציינטים אומרים לי 'זה קרה בשנה האחרונה' או 'פתאום זה קרה ולפני כן הכול היה בסדר'", אומרת ד"ר יוליה פרנקין, מומחית ברפואה אסתטית. "ובכן, זה לא קורה פתאום. הזיקנה לא קופצת עלינו. מדובר בתהליך איטי, ויום אחד פשוט שמים לב לזה כשמביטים במראה. התחושה סובייקטיבית: יכול להיות בן 50 שייראה לעצמו בדיוק כפי שנראה אתמול, ויש אחר שפתאום יתפוס את הראש ויאמר הזדקנתי".

העור מאבד חיוניות, השרירים נחלשים

לדברי ד"ר פרנקין, העור הוא מערכת שמייצרת את החומרים שמחזיקים אותה במצב אלסטי, מתוח ועבה במידה הרצויה, ומגיל 25 התהליכים הללו מתחילים להיות יותר איטיים. "דברים שמשפיעים על הזדקנות העור הם גנטיקה, חשיפה לשמש, הרגלי חיים, עישון ותנאי עבודה", היא אומרת. "ברבות השנים העור מתחיל להיות יותר דק, פחות חי. על אחד זה משפיע יותר מהר, על אחר באופן איטי".

גם השרירים שלנו נחלשים עם השנים, והדבר ניכר בפנינו כשהלחיים נופלות, העפעפיים צונחים ונראים חריצים מתחת לעיניים. "על רקמות הפנים עוברים תהליכים מסוימים, ומדובר בהשפעה משולבת של היחלשות השרירים וכוח המשיכה של כדור הארץ", אומרת ד"ר פרנקין. "הפנים מאבדות את המסה של השומן, וגם העצמות עוברות את אותו תהליך של שינוי. צורת הפנים משתנה עצמות הלחיים והלסת לדוגמה".

בסרט "כבלים" אומר מוני מושונוב לאריק איינשטיין "אתה לא יכול לעצור את הזמן, צ'רלי", אבל ברור שלא צריך להרים ידיים. לרפואה האסתטית יש שיטות שאמנם לא עוצרות את תהליך ההזדקנות, אך בהחלט מאטות אותו, ומסייעות לנו להיראות צעירים וחיוניים מכפי גילנו.

ללא הרדמה, בלי חתכים

"מי שכבר בתחילת שנות ה-20 לחייו חושב רחוק, צריך לחשוב איך 'לעצור' את הזמן, כך הרבה יותר קל למנוע ולהאט את התהליכים מאשר לתקן אותם בהמשך", אומרת ד"ר פרנקין. "מזותרפיה זו שיטת טיפול שבה מזריקים לתוך העור את החומרים שהעור מייצר באופן לא מספיק או מאבד. הטיפול גורם למערכת העור לעבוד ולייצר את החומרים בקצב מוגבר ומחדיר לתוך העור את מה שאיבד. מזריקים את החומר לרקמה הדקה של העור, באזור הפנים, צוואר ומחשוף. אין תופעות לוואי, כי כל החומרים טבעיים".

את הטיפול המזותרפי הראשוני והבסיסי כדאי להתחיל בגיל 25, ואז לבצע חמישה-שישה טיפולים רצופים. בהמשך יש לעבור טיפול שזה פעם בחצי שנה לצורך תחזוקה. "הטיפול לא מאפשר לעור לאבד חומרים ולהשתנות. מי שמתחיל טיפול כזה בגיל צעיר נהנה בגיל 50 מעור של אדם צעיר", אומרת ד"ר פרנקין. במזותרפיה לא נעשה שימוש בהרדמה מלאה ואין חתכים. שיטה זו נועדה לטפל בבעיות הזדקנות העור, בבעיות צלוליטיס שונות וכן מסייעת בשיפור מראה העור.

להתחיל צעירים, להישאר רעננים

קרמים מסוגים שונים לעור מבטיחים להעניק לו מראה צעיר ורענן, אולם הם לא מאיטים את הזדקנותו. "חשוב לומר שהעור שלנו בנוי בצורה כזו שהוא לא מאפשר לחומרים לחדור דרכו", מציינת ד"ר פרנקלין, "חשוב להשתמש בקרמים בכדי להגן על העור מפני השמש, אך אי אפשר להסתמך עליהם שיעצרו את תהליך ההזדקנות".

טיפול נוסף שמצעיר את מראה הפנים הוא באמצעות חומר מילוי החומרים מוזרקים למקומות בהם מורגש חוסר. חומר מילוי שמוזרק ללחי, לדוגמה, הופך את הקמט בין האף לפה לטבעי ופחות בולט ועמוק. מומלץ לשלב גם חומר מילוי גם אם עושים ניתוח מתיחת פנים, פעולה ההופכת את הטיפול לבעל תוצאות טובות יותר. "החומר לא מחזק את אזור השרירים שבו הוא מוזרק, אלא רק ממלא ונותן תחושה של פנים צעירות יותר", מדגישה ד"ר פרנקין. "הטיפול המזותרפי מומלץ לכולם, ואם יש נפילות או חוסר אז מומלץ לשלב גם טיפול בחומרי מילוי והזרקות בוטוקס. כשמדובר בהצערת פנים והאטת הזקנה עדיף, כאמור, להתחיל בגיל צעיר. מזותרפיה עוזרת גם בגיל מתקדם יותר, מחזיר את מצב העור כמה שנים אחורה ולא נותן לו להמשיך בתהליכי ההזדקנות".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום בוטוקס, מילוי קמטים
פורום מילוי קמטים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום