אלטרוקסין: מונתה ועדת בדיקה

(0)
לדרג

בדיון שהתקיים בכנסת דרשו ח"כים לאפשר בהקדם לקבל תרופה חלופית לאלטרוקסין. מנכ"ל משרד הבריאות: ועדת בדיקה תקבע האם לחדול משיווק התרופה

מאת: מערכת zap doctors

פרשת אלטרוקסין לא הסתיימה. בפתח מושב הכנסת ועדת הבריאות קיימה היום (ב') דיון דחוף בנושא.

יש להזכיר שלפני שבועיים משרד הבריאות פרסם הנחיות לשימוש בתרופה, לפיהן יש צורך במעקב רפואי והתאמת מינונים בחולים שנוטלים אותה. זאת עקב שינוי בתנאי ייצור התרופה, שאמנם לא שינו את החומר הפעיל בה, אולם גודל הכדור ומסיסותו השתנו. במקרים מסוימים נאמר כי תישקל החלפת התרופה בהתאם להתייעצות עם רופא.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ פתח את הדיון ואמר: "יש לתת פתרון מיידי לחולים הסובלים מתופעות לוואי של התרופה ולאפשר לרופאים המטפלים לתת להם תחליפים, בלי בירוקרטיה מיותרת, כמו אישור רופא מחוזי. עד שהוועדה שהקים משרד הבריאות תסיים את עבודתה יעברו חודשיים לפחות, ומה עד אז?".

ח"כ ד"ר רחל אדטו הוסיפה כי "יש לבחון האם להורות לקופות החולים לייבא באופן מיידי תרופות חלופיות".

חולים: אנחנו חסרי אונים

ח"כ אילן גילאון העיד כי הוא עצמו נוטל את התרופה: "אנו, החולים חסרי אונים. אני מוטרד מאלה שלא מודעים לתופעות הלוואי שקרו להם ולא דיווחו. הדיווחים והאזהרות לא הגיעו למשתמשים עצמם. אני משתמש בתרופה ואף אחד לא הזהיר אותי".

אתי נוי, מטופלת שלקחה חלק בדיון, אמרה כי אנשים מתחננים להנחיות מה לעשות ולכדור חלופי כבר מחר בבוקר, ולא בעוד חודשיים עד שהוועדה תפעל: "לא הייתה על התרופה שום תווית המעידה על שינוי בה. התחילו לי תעוקות לב, דופק מהיר, קוצר נשימה. הגיעה אלי שמועה שמשהו לא בסדר ואז החלו הידיעות בתקשורת. ברגע שהפסקתי את נטילת התרופה הפסיקו תופעות הלוואי".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו השיב: "נא להפסיק את ההיסטריה ואת בלבול החולים, כי גם לחץ נפשי עלול להוציא אותם מאיזון. יש לגשת לרופא מטפל והוא יחליט האם ואיך לפעול. הוועדה שהקמתי תדון האם יש לחדול משיווק התרופה או לספק תחליפים, אך זו אינה החלטה של מה בכך. הוועדה תקבע על המשרד להתנהל אחרת להבא, האם הדיווח לציבור יינתן בשלב מוקדם יותר, והאם הרופאים יקבלו דיווח ישירות ממשרד הבריאות ולא מהחברה המשווקת".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ קבע דיון מעקב בתוצאות ועדת הבדיקה, לכשתסיים את עבודתה בעוד חודשיים.

בואו לדבר על זה בפורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום