סוכרת: האינסולין ממריא במטוס

(0)
לדרג

שינויים בלחץ האוויר בעת המראה ונחיתה עלולים להשפיע על רמות האינסולין בחולי סוכרת המשתמשים במשאבות ולסכן אותם. כך עולה ממחקר חדש

מאת: מערכת zap doctors

שינויים בלחץ האוויר במטוס עלולים לגרום למשאבות אינסולין לספק כמות גדולה או קטנה מדי מהדרוש, ולסכן חולי סוכרת. כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes Care.

חוקרים אוסטרלים שבדקו מקרה של בת 10 עם סוכרת מסוג 1, שערכי הסוכר בדמה היו נמוכים מדי לאחר המראה, זיהו בהמשך מקרים נוספים של קושי בטיסות. כדי לבחון את הנושא, הם הציבו 10 משאבות אינסולין על טיסה מסחרית.

מהתוצאות עולה כי במהלך ההמראה (כאשר לחץ האוויר יורד), המשאבות סיפקו 1-1.4 יחידות אינסולין נוספות בממוצע (לשם השוואה, חולה מבוגר עם סוכרת מסוג 1 נזקק לכ-50 יחידות אינסולין ביום). בזמן ההנמכה, כאשר הלחץ עולה, חלק מהאינסולין נשאב בחזרה למשאבות והביא למתן כמות קטנה ביחידה אחת של אינסולין.

החוקרים ציפו כי שינויים אלו יהוו בעיה משמעותית יותר בילדים ובמטופלים באינסולין במינונים נמוכים מלכתחילה. הם ממליצים למטופלים להיוועץ ברופא המטפל בטרם נסיעה, להכין תמיד מאגרים נוספים ומקורות לסוכר, ולבדוק תכופות את ערכי הסוכר בדם.

ההמלצה היא לנתק את משאבת האינסולין לפני ההמראה ולאחר הנחיתה, ולהבטיח כי אין בועות אוויר באינסולין בטרם חיבור מחדש. לאחר מכן לנתק את המשאבה שוב ולהכין שתי יחידות אינסולין לפני הנחיתה ולפני חיבור המשאבה לצמיתות. עם זאת, חוקר חיצוני טוען כי החשש עשוי להיות תקף רק לחלק מחולי הסוכרת, כאשר הדבר אמור בעיקר לחולים הרגישים מאוד לשינויים קלים במינוני אינסולין.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אינסולין - דרכי טיפול
פורום סוכרת

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום