דיוני סל הבריאות: הפגנת חולים

(0)
לדרג

ועדת סל התרופות נדרשת להכריע בין 600 תרופות וטכנולוגיות, כשלרשותה 300 מיליון שקל בלבד. נציגי החולים הפגינו בזמן הישיבה הראשונה וקראו להגדלת התקציב

מאת: מערכת zap doctors

ועדת סל התרופות החלה את עבודתה. הבוקר (א') התכנסה הוועדה לישיבתה הראשונה, כאשר משנה לשנה מספר הטכנולוגיות והתרופות המוגשות לסל עולה, בזמן שתקציב הסל פוחת. כך, השנה הוגשו לוועדה 600 תרופות וטכנולוגיות חדשות, כשעלותן מוערכת ב-1.5 מיליארד שקל, כשהתקציב שעומד לרשות הוועדה הוא 300 מיליון שקל בלבד. מדובר בתקציב הנמוך ביותר מזה שש השנים האחרונות. בשנה שעברה התקציב עמד על 450 מיליון שקל.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פתח את הישיבה בברכות לחברי הוועדה, בראשה עומד, זו השנה השלישית, פרופ' רפי ביאר, מנהל בי"ח רמב"ם. ד"ר אסנת לוקסמבורג ראש המינהל לטכנולוגיות רפואיות ותשתיות במשרד הבריאות, משמשת כמרכזת הוועדה. בין חברי הוועדה רופאים בכירים ומנהלי מחלקות בבתי חולים.

במהלך הישיבה הפגינו נציגים מעמותות חולים, שמחו על התקציב הנמוך של הוועדה וקראו להגדילו.

בשבוע שעבר הודיעו קואליציית ארגוני החולים הודיעו על פתיחת מאבקם להגדלת תקציב הסל לגובה של 2% מהתקציב הכולל של הסל וכן לשינוי הרכב הוועדה, כך שיישקף יותר את האינטרס הציבורי.

ח"כ ד"ר רחל אדטו, חברת ועדת הבריאות וראש שדולת הבריאות בכנסת אמרה כי "זו קהות חושים ואטימות לתקצב ועדה חשובה ב-300 מיליון שקל במיוחד לאור עידן הצדק החברתי והמשבר במערכת הבריאות. עדכון נמוך מדי של הסל מגדיל את ההוצאה הפרטית לבריאות ויוצר מצב בו יש יותר אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש תרופות".

בנוסף, ח"כ אדטו מתחה ביקורת על הרכב הוועדה באומרה "אני מצפה שתהיה זו ועדה חברתית. גם ארגוני חולים צריכים לקחת חלק בהרכב הוועדה, ולו נציג אחד מטעמם, כדי שיהיה מישהו שמביא את דבר החולים".

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום