האם ויטמין E מעלה סיכון לסרטן?

(0)
לדרג

במחקר שנערך בארה"ב התגלה כי נטילת ויטמין E וסלניום לא רק שלא מונעת סרטן ערמונית בגברים בריאים, אלא אף עלולה להעלות את הסיכון לתחלואה

מאת: מערכת zap doctors

האם תוספי ויטמין E מעלים את הסיכון לסרטן הערמונית? במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the American Medical Association מדווח על מחקר חדש, לפיו תוספי ויטמין E אינם מספקים הגנה מפני התפתחות סרטן ערמונית, ולמעשה, אף עלולים להביא לעלייה בסיכון להתפתחות גידול ממאיר.

במחקר השתתפו למעלה מ-35,000 גברים בריאים מ-427 מרכזי מחקר בארצות הברית, קנדה ופורטו-ריקו, שנבדקו באקראי בין השנים 2001-2004.

המשתתפים חולקו לארבע קבוצות טיפול בנות 8,700 משתתפים כל אחת: גברים שנטלו סלניום, גברים שנטלו ויטמין E, גברים שנטלו את שניהם, וכאלה שנטלו פלסבו.

מהממצאים עולה כי שיעורי אבחון של סרטן ערמונית היו גבוהים יותר בכל הקבוצות שקיבלו טיפול פעיל, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, אך רק בקבוצת הטיפול בתוספי ויטמין E הודגמה מובהקות סטטיסטית.

ועידת הבטיחות של המחקר החליטה לפיכך על הפסקת השימוש בתוספים בלבד אבל לא על הפסקת המחקר. החוקרים תכננו לעקוב אחר המשתתפים במחקר למשך שלוש שנים נוספות, במטרה לקבוע האם נגרם נזק. התגלה כי בקרב גברים שנטלו סלניום במינון הנפוץ (400 IU/day) נרשמה עלייה מובהקת של 17% בסיכון לסרטן ערמונית, בהשוואה לגברים שנטלו פלסבו.

החוקרים מסכמים כי מתן תוספי סלניום ו/או ויטמין E לא מנע סרטן ערמונית במדגם שכלל גברים בריאים יחסית. כמו כן הם זיהו עלייה לא-מובהקת סטטיסטית בסיכון לסרטן ערמונית בגברים שנטלו ויטמין E בלבד ובסיכון לסוכרת מסוג 2 בגברים שנטלו סלניום בלבד.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות הערמונית.

עוד בנושא: ויטמין k, ויטמינים ומינרלים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום