הפקולטה לרפואה: חג לגליל

(0)
לדרג

בית הספר החדש לרפואה בצפת ייחנך היום בטקס חגיגי במעמד רה"מ ונשיא המדינה. 130 סטודנטים יחלו את לימודיהם

מאת: מערכת zap doctors

הפקולטה לרפואה בצפת פותחת את שעריה. ביום א' הקרוב, 30 באוקטובר, יחלו 130 סטודנטים את לימודיהם במסגרת המחזור הראשון של בית הספר לרפואה במרכז הרפואי זיו.

הסטודנטים ילמדו בשני מסלולים, מסלול תלת-שנתי, שבו ילמדו ישראלים ששבו ארצה לאחר שסיימו שלוש שנות לימודי רפואה בחו"ל ומסלול בן ארבע שנים שבו ילמדו בוגרי תואר ראשון מצטיינים במדעי החיים.

עד כה, מרכז רפואי זיו היה מסונף לפקולטה לרפואה של הטכניון, וסטודנטים למדו בחלק גדול ממחלקותיו. כעת ילמדו רבים מרופאי המרכז בפקולטה לרפואה, לקראת החיבור עם אוניברסיטת בר אילן.

פתיחת בית הספר נחשבת לאירוע משמעותי שיקדם את תחום הרפואה באזור הגליל, בבית חולים זיו ובמרכזי רפואה נוספים בגליל שיעבדו בשיתוף פעולה להכשרת הסטודנטים. הפקולטה החדשה צפויה לתרום לפיתוח הגליל מבחינה כלכלית, חברתית ותרבותית.

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר ערב פתיחת שנת הלימודים כי הקמת פקולטה נוספת לרפואה בארץ הינה צורך קיומי של מדינת ישראל, והבחירה באזור הצפון מעידה על החשיבות שרואה הממשלה בפיתוח הפריפריה ובחיזוקה. "פתיחת יחידה אקדמית גדולה מביאה עמה כוח אדם הוראתי ומנהלי חזק וסטודנטים המתגוררים באזור במהלך לימודיהם. חלק לא מבוטל מאלה גם משתקע באזור ובסך הכול, האזור נהנה מתוספת כוח אדם איכותי שיש לו תרומה כלכלית, חברתית ותרבותית חשובה. אנו מקווים, כי הקמת הפקולטה לרפואה תביא לחיזוק הפריפריה הצפונית וקליטה של משפחות חדשות בצפת, בקיבוצים ובישובים באזור הגליל היפה", אומר ד"ר אמבון.

עוד מוסיף ד"ר אמבון, כי עד כה מרכז הרפואי זיו היה מסונף עד כה לפקולטה לרפואה של הטכניון, וסטודנטים למדו בחלק גדול ממחלקותיו, כעת ילמדו רבים מרופאי מרכז זיו בפקולטה לרפואה, לקראת החיבור עם אוניברסיטת בר אילן.

ביום א' הקרוב, ב-30 באוקטובר, יתקיים בצפת טקס החניכה במעמד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הנשיא שמעון פרס, נבחרי ציבור מנהלי בתי החולים באזור, נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' משה קוה ואנשי אקדמיה נוספים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום