יותר שרירים, פחות סוכרת

(0)
לדרג

מחקר חדש: ככל שמסת השריר בגוף גבוהה יותר, קטן הסיכון לסוכרת מסוג 2. עלייה של 10% במסת שריר מביאה לירידה של כ-23% במקרי טרום סוכרת

מאת: מערכת zap doctors

ירידה במשקל ופעילות גופנית אירובית תורמות כידוע להפחתת התחלואה בסוכרת מסוג 2 ולשיפור ערכי הסוכר בדם. כעת נמצא במחקר חדש כי ככל שמסת השריר בגוף גבוהה יותר, כך פוחת הסיכון לחלות בסוכרת סוג 2 בקרב בריאים ואף בקרב חולי סוכרת סמויים.

במחקר תצפיתי שפורסם בגיליון ספטמבר 2011 של המגזין הרפואי Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism בדקו החוקרים את הקשר וההשפעה של מסת השריר על עמידות לאינסולין ופעילות מטבולית לא תקינה להסדרת ערכי הסוכר בקרב, 13,644 משתתפים. נמצא כי כל עלייה של 10% במסת שרירי השלד מביאה לירידה של כ- 23% בהיארעות מצב טרום סוכרת (המוגדר כתנגודת לאינסולין).

ד"ר נעמה קונסטנטיני, מהמרכז לרפואת ספורט, הדסה אופטימל: "מהמסקנות עולה כי לא רק למשקל תקין חשיבות ניכרת במניעת סוכרת, אלא גם למסת השריר ביחס למשקל הכולל של האדם. לבניית מסת שריר, ולאימוני כוח ניכרת חשיבות רבה בהיבטים בריאותיים נוספים כמו שמירה על צפיפות העצם והעלאתה, מניעת פציעות ועוד".

בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית במספר חולי הסוכרת והטרום סוכרת בישראל ובמדינות מפותחות נוספות. לפי נתוני האגודה הישראלית לסוכרת (אי"ל), בארץ כ- 435,000 חולי בסוכרת ועוד כ-200,000 שאינם יודעים שהם חולים בסוכרת (סוכרת סמויה). השמנה, בעיקר בטנית, מהווה גורם סיכון לסוכרת יחד עם תזונה לא מאוזנת וכושר גופני ירוד.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת והשמנה
פורום אינסולין - דרכי טיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום