המתמחים: נשוב למו"מ עם האוצר

(0)
לדרג

לאחר ששופט בג"ץ המליץ לצדדים לשוב להידברות, הודיעו העותרים כי הם מוכנים למו"מ ללא תנאים. בנוסף, ביקשו להורות לאוצר לנהל עמם מגעים אינטנסיביים

מאת: מערכת zap doctors

הרופאים המתמחים הודיעו היום (ד') לבג"ץ כי הם מקבלים את ההמלצה לשוב לשולחן המו"מ.

אתמול הורה השופט חנן מלצר לנציגי האוצר ולמתמחים להמשיך בהידברות במסגרת בית המשפט. היום השיבו העותרים כי הם מקבלים את ההמלצה, ללא תנאים מוקדמים, לרבות קיצור משך ההסכם ועלותו.

עם זאת, העותרים מבקשים מבית המשפט להורות לפקידי האוצר לנהל עמם משא ומתן יומיומי אינטנסיבי ולא לנצל את מועדי הדיון בבית המשפט כדי "למרוח" לדבריהם את המו"מ. לטענתם, עד כה התקיימו דיונים רק ערב ההגעה לבית משפט.

שברו את הכלים

כזכור, ביום א' הודיעו המתמחים כי הם מפסיקים את ההידברות עם נציגי האוצר לאחר שהגיעו למבוי סתום. כעת שבים הצדדים להידבר בתקווה להגיע להבנה. נציגי המתמחים אמרו בדיון כי מפאת כבוד והערכה לבג"ץ הם נוטים להמשיך במגעים עם האוצר, למרות העובדה שאיבדו את האמון בו.

בדיון שהתקיים אתמול בבג"ץ, ביקשה המדינה לדחות על הסף את התפטרות המתמחים, אולם במסגרת דיון בראשות שופט אחד לא ניתן לעשות זאת, אלא רק בדיון בהרכב שופטים.

במהלך הדיון, מתח השופט חנן מלצר ביקורת על שני הצדדים. הוא אמר כי התפטרות המתמחים אינה אישית, אלא קולקטיבית ולכן לא חוקית, ויש למצות את השיחות עם האוצר. גם על נציגי האוצר מתח השופט ביקורת באומרו כי הסכם שנחתם לתקופה של תשע שנים הוא ארוך ובעייתי.

במהלך הדיון ציינה עו"ד אורנה לין, המייצגת את הסתדרות הרופאים (הר"י) כי "בהסכם זה נתנה תוספת השכר הכי גבוהה במשק". עוד ציינה לין כי עמדת הר"י, בניגוד לעמדת המדינה היא שיש לאפשר למתמחים להתפטר.

האוצר: לא משלמים על עיניים יפות

כשעה לפני הדיון בבג"ץ בחרו ראשי האוצר להציג במסיבת עיתונאים את הצעותיהם למתמחים המתפטרים. הצעת האוצר למתמחים כוללת תשלום רק עבור עבודה נוספת. כך, הוצע למתמחים תשלום של 150 שקל לשעה עבור כל שעה נוספת אחרי צהריים בבתי החולים הציבוריים. למומחים הצעירים הוצעה עבודה לפי מודל פול טיימר. לשיטתו של אילן לוין, הממונה על השכר, לא תינתן תוספת לרופאים ללא שעות עבודה נוספות, "אנחנו לא משלמים על העיניים היפות שלהם", אמר.

נציגי האוצר תקפו את המתמחים המתפטרים באומרם כי נציגי המתמחים אינם מייצגים באופן חוקי את 730 המתמחים שהתפטרו ומבחינת האוצר, הגוף מולו יש לשאת ולתת הוא הר"י. אלא שבשל המצב שנוצר נאלצים נציגי האוצר להידבר עם נציגי המתמחים בכדי למנוע אנרכיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום