נשים במנופאוזה נמנעות מטיפול

(0)
לדרג

זאת על אף שרבות מהן חשות בשינויים פיזיולוגיים - עייפות, גלי חום וחוסר חשק מיני. ד"ר נגה פורת: חוסר מודעות ובושה מונעות מנשים לקבל טיפול למניעת הסבל

מאת: מערכת zap doctors

סקר חדש: 40% מהנשים בישראל מסתדרות לבד עם תופעות גיל המעבר ולא רואות כל סיבה לגשת לרופא. זאת חרף העובדה ש-94% מהן דיווחו על שינויים פיזיולוגיים במצב בריאותן.

התסמינים השכיחים ביותר שהתייחסו אליהם היו: השמנה בטנית, עייפות וחוסר אנרגיה, גלי חום, נדודי שינה, חוסר חשק מיני ובעיות בנרתיק. כך עולה מממצאי סקר אינטרנטי שבדק את השפעת תופעות גיל המעבר על נשים. הסקר נערך באמצעות הרשת החברתית פייסבוק, בהשתתפות 1,000 נשים בגילאי 45-60 כשממוצע גיל המשתתפות היה 52.5 שנה.

העובדה שנשים מעדיפות להתמודד לבד עם תסמיני גיל המעבר מקבלת משנה תוקף בסקר, לפיו 63% מהנשים אינן נוטלות כל טיפול לתופעות גיל המעבר והסיבה לכך היא פחד מטיפול הורמונאלי: 40% מהנשאלות השיבו כי הן חוששות מתופעות הלוואי של הטיפול.

בנוסף, 40% מהנשים מצפות שרופא הנשים ישאל אותן מיוזמתו לגבי תופעות גיל המעבר.

ד"ר נגה פורת, יו"ר החברה לרפואת נשים בקהילה מנסה להפיג את חשש הנשים מהטיפול: "הטיפול ההורמונאלי החליפי הוא יעיל, בטוח ומומלץ על ידי הקהילה הרפואית. בקביעת סוג הטיפול ההורמונלי נלקחים בחשבון התסמינים מהם סובלת האישה, העדפותיה לגבי צורת הנטילה (כדורים, מדבקות או קרם) וכמובן מצבה הבריאותי הכללי. המינונים הנמוכים הקיימים כיום בטיפול התחליפי יעילים מאוד מחד וכרוכים במעט מאוד תופעות לוואי".

בושה וחוסר מודעות

30% מהנשים שהשתתפו בסקר אינן יודעות אם לטיפול הורמונלי ישנן השפעות מיטיבות או לא על איכות החיים. זאת למרות העובדה כי 80% מהנשים שנטלו טיפול הורמונלי דיווחו כי הן חשו שיפור במצבן. יש לציין כי גם טיפול טבעי משפר את המצב: 69% מהנשאלות דיווחו כי חשו בשיפור בתסמינים.

ד"ר פורת מסבירה את הפער בין התפיסה למציאות: "ניכר כי קיים חוסר ידע אצל נשים לגבי הטיפול ההורמונלי והשפעתו. עדיין קיים חשש כבד מתופעות לוואי כמו גם בושה והכחשה מתופעת גיל המעבר ובעיקר מתופעות הקשורות לנרתיק, מונעות מנשים לשתף רופא ואילו מצד שני הרופא עצמו לא יוזם התעניינות, דבר שמעצים את סבלן של נשים".

"המסר החשוב ביותר לנשים בגיל המעבר כרוך בהבנה שהשינויים שהן חוות שכיחים ובעיקר ניתנים לטיפול, אבל כדי לקבל את הטיפול הנכון צריך לחשוף את הבעיה בלי להתבייש", מציינת ד"ר פורת.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום