אחווה: ישראלי תרם כליה לפלסטיני

(0)
לדרג

כליה של ישראלי בן 38 שנפטר בעקבות אירוע מוחי, הושתלה בגבר פלסטיני בן 41. משפחת התורם: מברכים על הזכות לקחת חלק ב'יצירת פסיפס השלום'

מאת: מערכת zap doctors

השתלות ללא גבולות: כלית התורם הישראלי הושתלה בהצלחה בגבר פלסטיני. במהלך הלילה בשבוע שעבר הושתלה בהדסה עין כרם כליה בגבר פלסטיני, בן 41 מבית-לחם. ההשתלה עברה בהצלחה רבה, והמושתל מתאושש עתה במחלקה לטיפול נמרץ.

לאחר שנקבע מותו של צעיר בן 38 בעקבות אירוע מוחי, ביקשה משפחתו לתרום את איבריו. מסע האיתור החל בחיפוש ממתין ישראלי מתאים שיצא לחו"ל, מתוך מחשבה להטיסו בדחיפות לארץ ולבצע בו את ההשתלה, דבר שכבר נעשה בעבר. מאחר שהממתין ובני משפחתו לא אותרו במשך שעות ארוכות, ולא נמצא מועמד אחר מתאים בין הממתינים להשתלת כליה בישראל, עיקר המאמץ של המרכז הארצי להשתלות עבר לרשות הפלסטינית.

חשיבות במהירות ההשתלה

הצעיר הפלסטיני שאותר כמתאים הובהל לבית-החולים, ולאחר סדרת בדיקות, הכינו הנפרולוג ד"ר אהרון בלוך לניתוח. את ההשתלה ביצעו ד"ר דוד ארנוביץ' מהמחלקה לכירורגיה וד"ר הדר מרחב, מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, ואת ההרדמה ביצע ד"ר ולנטין לוין.

"המקרה מדגים את האחווה האנושית הבולטת במיוחד בתחום ההשתלות", כך אומר ד"ר מרחב, "במקרים רבים אנשים מדת ולאום אחרים תרמו את איבריהם ברצון. בהדסה אנחנו כמובן שמחים להתגייס ככל האפשר על-מנת להציל חיי אדם".

משפחתו של התורם ביקשה להדגיש כי מבחינתם המצווה נעשתה, והם אינם מעוניינים להיחשף לתקשורת. בני המשפחה הוסיפו כי הם שמחים על ההשתלות שבוצעו ומברכים על הזכות המיוחדת לקחת חלק ב"יצירת פסיפס השלום".

המושתל הפלסטיני (41) עבר בעבר השתלת כליה מאמו שנדחתה. מזה ארבע שנים הוא מטופל בדיאליזה, והמתין לתרומה.

מרגע הוצאת הכליה מהתורם ועד לחיבור הכליה בגופו של המושתל, מותר שיחלפו עד 72 שעות. לאחר שחולפות 24 השעות הראשונות, חלה ירידה בתוצאות ההשתלה ולכן יש לבצע את השתלת הכליה מהר ככל האפשר. מרווח הזמן הקצוב נקבע בהתאם לגילו של התורם: אם מדובר בצעיר, ניתן לעבור את 24 השעות הראשונות, אך כאשר גילו של התורם מעל 60, מקפידים לבצע את ההשתלה בפרק זמן שלא יעלה על 12-7 שעות.

בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום