הסטודנטים לרפואה שובתים

(0)
לדרג

נציגי המתמחים לא התייצבו לשיחות עם האוצר: לא רואים טעם בהצעה שמוסיפה שעות עבודה. בתוך כך, צפויה הפגנת רופאים ערב הדיון בעתירתם בבג"צ

מאת: מערכת zap doctors

המשא ומתן בין המתמחים לאוצר שוב הגיע למבוי סתום. הבוקר (א') לא התייצבו נציגי המתמחים לשיחות עם נציגי האוצר והודיעו כי אינם רואים טעם לדון בהצעות האוצר המובילות להרס שירותי הרפואה הציבורית ולפגיעה בחולים.

יש לציין כי הצעות נציגי האוצר עד כה מתייחסות לתוספת שכר עבור שעות עבודה נוספות. למשל הוצעה למתמחים תוכנית ה"פול טיימר", שמציעה לתגמל מומחים צעירים אשר יעבדו במערכת הבריאות הציבורית בלבד. תוכנית נוספת שעלתה מציעה תוספת שכר של 3,000 שקל עבור 30 שעות חודשיות נוספות.

לדברי המתמחים הצעות האוצר נותנות העדפה מוחלטת לרפואה הפרטית ודורשות מהמתמחים להוסיף שעות עבודה ל-300 שעות בממוצע שמתמחה עובד בחודש. טענת המתמחים היא שהצעות אלו לא ישנו את המצב הקיים שבו המתמחים מותשים ותשושים מעבודה: "האם יש אדם אחד במדינה המסכים לקבל טיפול רפואי ממתמחה מותש פיזית ונפשית? מצב זה הוא מסוכן לחולים ואיננו מוכנים לשתף פעולה גם במחיר של ויתור על תוספות שכר ובייחוד כשמדובר בהצלת חיים".

ביום שלישי הקרוב צפוי בג"צ לדון בעתירה המתמחים נגד החלטת ביה"ד הארצי לעבודה. מחר, ביום הלימודים הראשון באוניברסיטאות, ישביתו הסטודנטים לרפואה את הלימודים לאות הזדהות עם מאבק המתמחים.

כמו כן, בשעה 18:00 תתקיים הפגנה ברחבת בתי המשפט בתל אביב תחת הסיסמא: "ישראל נלחמת על הבריאות" בהשתתפות רופאים מתמחים, בכירים, סטאז'רים, סטודנטים לרפואה והציבור הרחב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום