הקשר בין ציסטות בשחלות לסרטן

(0)
לדרג

מחקר בריטי חדש מצא כי אין קשר בין ציסטות בשחלות אצל נשים בגיל המעבר לסרטן השחלות, סרטן השד או סרטן רירית הרחם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ציסטות בשחלות אינן נדירות, אך לעתים קרובות הנשים אינן מבינות את משמעותו של הממצא. במאמר חדש שפורסם בכתב העת BJOG מדווחים החוקרים כי ציסטות בשחלות בנשים לאחר-מנופאוזה אינו מלווה בסיכון מוגבר לסרטן שחלות, סרטן שד, או סרטן רירית הרחם. עם זאת, דרוש מעקב ממושך יותר במטרה לאשר באופן חד-משמעי את הממצאים.

החוקרים התבססו על נתוני מחקר בריטי שנערך בקרב למעלה מ-200,000 נשים. כמחצית מהנשים עברו בדיקות אולטרה-סאונד תקופתיות בשנה הראשונה אובחנו בבדיקות אולטרה-סאונד כ-1,200 נשים עם ציסטות בשחלות וב-22,000 בדיקת השחלות הייתה תקינה לחלוטין.

לאחר כשש שנים, אובחן סרטן שחלות אצל 4 נשים שאובחנו עם ציסטות בשחלות ואצל 32 נשים עם שחלות תקינות, כאשר ההבדל בתחלואה לא היה מובהק סטטיסטית. החוקרים גם לא מצאו הבדלים מובהקים בסיכון לסרטן שד או סרטן רירית הרחם ושיעור המחלה בקרב נשים עם ציסטות הייתה דומה לשיעור המקרים הצפוי בגיל זה בבריטניה.

החוקרים סבורים לפיכך כי אין קשר בין זיהוי ציסטות בבדיקות אולטרה-סאונד בנשים לאחר-מנופאוזה לסיכון מוגבר לסרטן שחלות פולשני או גידולים ממאירים התלויים בהורמונים, דוגמת סרטן שד וסרטן רירית הרחם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אונקולוגיה גניקולוגית
פורום גיל המעבר בשיתוף האגודה לקידום בריאות נשים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום