חלב לא מפוסטר מונע אסטמה

(0)
לדרג

מחקר שנערך בכפרים במערב אירופה מצא כי לילדים ששתו חלב גולמי סיכון נמוך ב-40% לחלות באסטמה וב-50% באלרגיה. זאת לעומת ילדים ששתו חלב מפוסטר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חוקרים מאירופה מדווחים כי בקרב ילדים בגילאי בית-ספר הנוהגים לשתות חלב גולמי, ישנה שכיחות נמוכה יותר לאסטמה (40%) ולאלרגיות (50%), בהשוואה לילדים השותים חלב מפוסטר מהחנויות.

החוקרים ייחסו את ההשפעה המגנה של חלב גולמי לחלבונים המצויים בחלב, דוגמת Bovine Serum Albumin, Alpha-Lactalbumin ו-Beta-Lactoglobulin.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology.

באזורים כפריים בגרמניה, אוסטריה ושוויץ, הורים ליותר מ-8,000 ילדים בגילאי בית-ספר השלימו שאלונים מקיפים בנוגע להרגלי צריכת חלב וגורמי חשיפה נוספים. החוקרים אספו גם דגימות דם להערכת רמות נוגדנים בדם ונטלו דגימות חלב ממשקי הבית של הילדים.

לדברי החוקרים, נוכח המגבלות הנובעות מכך שמדובר במחקר תצפיתי, לא ניתן לקבוע קשר סיבתי, אך הם סבורים כי החום בתהליך הפסטור הורס חלק מהחלבונים בחלב העשויים לסייע בהתפתחות מערכת החיסון של הילדים. עם זאת, הם אינם ממליצים על מתן חלב גולמי לילדים, מאחר שמדובר בחרב פיפיות - מצד אחד, החלב מגן מפני התפתחות אסטמה ואלרגיות, אך מצד שני עלולים להיגרם סיבוכים רפואיים בשל פתוגנים מזיקים.

בסיכומו של דבר, פסטור עודנו מהווה כלי יעיל לנטרול פתוגנים מזיקים, אך בו-זמנית עשוי להרוס חלבונים חשובים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום