המו"מ בין המתמחים לאוצר התפוצץ

(0)
לדרג

יתכן כי כבר הבוקר מאות מתמחים לא יגיעו לעבודתם. זאת לאחר כישלון המגעים אתמול בין נציגי המתמחים לאוצר. המתמחים: אילן לוין הונה אותנו. האוצר: לא נפרוץ ההסכם

מאת: מערכת zap doctors

בזמן שרה"מ, בנימין נתניהו, הצליח אתמול (א') להעביר בממשלה את מסקנות דו"ח טרכטנברג, פרצה אש בחזית אחרת מערכת הבריאות. המגעים בין הרופאים הצעירים לנציגי האוצר הגיעו למבוי סתום ונראה כי אפסו הסיכויים למנוע את התפטרותם של מאות התמחים.

המו"מ בין הצדדים התפוצץ לאחר שהתברר לנציגי המתמחים כי האוצר לא מוכן להיענות לדרישותיהם לקיצור משך ההסכם ולהעלות את שכרם. תחת זאת, הציע האוצר להוסיף תקציב תמורת הארכת ההסכם במספר שנים נוספות. הצעות נוספות התרכזו במסגרת התקציב הקיים לדוגמה הבטחת תנאי העסקתם של המתמחים יום מנוחה שבועי, הסעות לאחר משמרות לילה וכדומה. הצעה נוספת שהועלתה היא ה"פול טיימר" מומחים צעירים שיעבדו יותר שעות במערכת הרפואה הציבורית יתוגמלו בהתאם. לדברי המתמחים הצעות האוצר התבססו על העברת כספים ממקום למקום ולא על תוספת תקציבית ממשית ולכן כשחשו כי "אין עם מי לדבר" עזבו בשעות אחה"צ את השיחות.

בהודעה ששלחו המתמחים נאמר כי צוות המו"מ מטעם המתמחים נענה שוב ושוב לדרישותיה של כבודה הנשיאה נילי ארד להידבר עם נציגות האוצר. במהלך המו"מ התברר כי אילן לוין, המונה על השכר באוצר דרס את הסיכומים עליהם התחייב בביה"ד, הונה את נשיאת ביה"ד, הונה את צוות המו"מ ועשה כל שביכולתו להוביל את המשבר להקצנה.

בתוך כך, נפגשו אמש מנהלי שלושת בתי החולים - רמב"ם, שיבא ואיכילוב עם נציגי האוצר בכדי לנסות ולמנוע את הסלמת המשבר, אולם גם פגישה זו הסתיימה ללא תוצאות.

היום צפוי להתקיים דיון ב-14:00 בביה"ד הארצי לעבודה בו אמורים הצדדים לדווח על התקדמות במגעים. השאלה היא האם כבר הבוקר לא יגיעו מתמחים לעבודה בבתי החולים ובכך יפרו את צו ביה"ד להשהיית מכתבי הפיטורים שיפוג רק הלילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום