לחץ דם גבוה? לא בטוח

(0)
לדרג

בדיקות ביתיות ומדידת לחץ דם במרפאה אינן בדיקות מדויקות מספיק לאבחון יתר לחץ דם. כדאי לבצע בדיקת הולטר לחץ דם לפני החלטה טיפולית כלשהי

מאת: מערכת zap doctors

האם לחולה שאבחנת עם יתר לחץ דם באמת יש לחץ דם גבוה כל כך? נמצא כי בדיקות מדידת לחץ דם במרפאה או בביתו של המטופל אינן מדויקות מספיק וישנה נטייה לאבחון יתר. לפיכך, מומלץ לבצע בדיקות נוספות, למשל הולטר לחץ דם, לפני קבלת החלטה טיפולית.

המטרה

החוקרים ניסו לבדוק את מידת הדיוק של מדידות לחץ דם במרפאה מול מדידת לחץ דם בבית, כשהשאלה המרכזית שעל הפרק הייתה איזו מדידה מדויקת ביותר לאבחון יתר לחץ דם? סקירת הספרות והמטה- אנליזה שפורסמו בגיליון יוני 2011 בכתב העת BMJ.

שיטה

במטה-אנליזה הוכללו שבעה מחקרים שהקיפו למעלה מ-5,700 נבדקים. ה- gold standard לאבחנה של יתר לחץ דם היה לחץ דם ממוצע של 135/85 במדידה באמצעות הולטר לחץ-דם (מוניטור לחץ דם ל -24 שעות).

ממצאים

נמצא כי מטופלים רבים שמאובחנים עם יתר לחץ דם אינם באמת סובלים ממחלה זו, במיוחד עם האבחנה מבוססת על מדידות שנעשו במרפאה. נמצא כי מדידת לחץ-דם בבית או במרפאה אינן אמצעי אבחון מדויק דיו לאבחנה של יתר לחץ דם.

מסקנה

החלטות טיפוליות על בסיס מדידת לחץ דם בבית או במרפאה עלולות להביא לאבחון יתר משמעותי. לפיכך במצבים שבהם יש חשד ליתר לחץ דם, ובמיוחד במצבים בהם לחץ הדם הנמדד במרפאה או בבית הוא גבולי, מומלץ לבצע הולטר לחץ דם לפני החלטה טיפולית.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי
פורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום