איך אלכוהול קשור בסרטן מעי הגס?

(0)
לדרג

גברים שצורכים מעל 4 משקאות אלכוהוליים ביום נמצאים בסיכון גבוה ב-52% ללקות במחלה בהשוואה למי שלא שותים. צריכה מתונה מעלה את הסיכון ב-21%

מאת: מערכת zap doctors

על אף שמספר מחקרים הציעו בעבר כי יש קשר בין שתיית משקאות אלכוהוליים לסיכון לסרטן מעי גס ורקטום, רק לאחרונה נמצאה הנוסחה המדויקת: כל 10 גרם אלכוהול ליום, מעלים את הסיכון לתחלואה ב-7%.

סקירה חדשה שפורסמה במהדורת ספטמבר של כתב העת Annals of Oncology, וכללה כ-60 מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצביעה על הקשר בין צריכת אלכוהול לבין התחלואה בסרטן המעי הגס והרקטום; מהתוצאות עולה כי צריכת אלכוהול מתונה לוותה בעלייה ממוצעת של 21% בסיכון לסרטן מעי גס ורקטום, בעוד שצריכת אלכוהול בכמות רבה (4 משקאות ביום ומעלה) לוותה בעלייה של 52% בסיכון לסרטן מעי גס ורקטום בהשוואה לאלו שלא שתו אלכוהול או ששתו לעתים רחוקות. נתונים אלו גבוהים מתוצאות שנמצאו בקרב נשים ששתו כמות דומה והסתכנו בעלייה של 8% בסיכון למחלה.

מניתוח סטטיסטי של הנתונים עולה כי חלה עלייה מובהקת סטטיסטית של 7% בסיכון לסרטן מעי גס ורקטום לכל 10 גרם אלכוהול ליום, כולל שתייה בכמות מעטה (משקה אחד מקביל ל-12 גרם של אתנול).

לתוצאות אלו עשויות להיות השלכות משמעותיות נוכח המספר הרב של אנשים, ובעיקר גברים, הצורכים אלכוהול ולוקים במחלה ברחבי העולם ובעיקר במדינות מפותחות.

בואו לדבר על זה בפורום המעי הגס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום