עתירה: התפטרות המתמחים מסוכנת

(0)
לדרג

היום צפוי ביה"ד לעבודה להכריע, בפעם השנייה, האם להתערב בהתפטרות המתמחים. המדינה מבקשת דירוג ההליך במחלקות בהן שיעור המתפטרים עולה על 50%

מאת: מערכת zap doctors

האם בימ"ש לענייני עבודה צפוי לעצור היום, בפעם השנייה, את התפטרותם של 740 הרופאים? אתמול (א') פנתה פרקליטות מחוז תל אביב בשם המדינה לבית הדין לעבודה, במטרה לבקש את דירוג תהליך התפטרות של המתמחים במחלקות מסוימות בהן קיים שיעור גבוה של מתפטרים. בעתירה נכתב כי התפטרות המונית עלולה ליצור סכנה מיידית לאיכות ובטיחות הטיפול הרפואי.

פרופ' גמזו אמר אתמול כי מערכת הבריאות לא מוסגלת להתמודד עם עזיבה מאסיבית של 740 מתמחים בבת אחת. אולם, הפעם הראיות להתפטרות קולקטיבית של המתמחים לא מספיקות ולכן הוחלט בפרקליטות להגיש בקשה כי הפיטורים ייצאו לפועל בהדרגה. תחילה יבקשו מבית המשפט לאשר רק לשליש מהמתפטרים ללכת הביתה, לאחר שלושים יום לשליש נוספים, ולאחר שישים יום לשליש הנותרים.

בתוך כך, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן נועד אתמול בפגישה מיוחדת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו במהלכים שנוקט משרד הבריאות במטרה למנוע את הפגיעה בשירות הרפואי לציבור החולים. בין היתר הועלתה יוזמה לאפשר לרופאים אשר הוסמכו בארה"ב ואירופה לעבוד בישראל.

הדבר עשוי להוסיף עוד כמה מאות רופאים למערכת שנמצאת בחסר חמור גם לפני התפטרות המתמחים. מידי שנה מתווספים למערכת רק 550 מתמחים ולכן פתרונות אד הוק שמוצעים נראים כמו אצבע בסכר. מנתוני משרד הבריאות עולה כי רק בעוד 5 שנים אנו צפויים לעדנה מסוימת כאשר מספר המתמחים שיצטרפו למערכת יגדל ל-850 מתמחים.

למרות ההליך המשפטי ממשיכים הצדדים להידבר ביניהם. אתמול לבקשת משרד הבריאות, ולאחר מאמצים רבים, התכנסה לראשונה ועדת המעקב הכוללת את כל הגורמים ונציגי המתמחים. פגישה זו צפויה להמשיך גם היום במטרה לקרב את הצדדים לעבר פיתרון אפשרי.

מוקדם יותר, התריע אתמול פרופ' ערן דולב, יו"ר ארגון רופא בתי החולים ארב"ל, כי מערכת הבריאות עלולה לקרוס בשל התפטרות המתמחים, והוא קורא לראש הממשלה להתערב מיידית במשבר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום