התרופה נגד אסטמה? אלכוהול

(0)
לדרג

צריכת אלכוהול מתונה בכמות של 1-6 יחידות שבועיות עשויה להגן מאסטמה, כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה בדנמרק

מאת: מערכת zap doctors

בירה זה בריא? אנשים בריאים שלא צורכים אלכוהול או שותים לעתים נדירות, מצויים בסיכון גבוה יותר לפתח אסטמה, בהשוואה לאלו השותים אלכוהול בכמות מתונה. כך עולה ממחקר דני חדש. ייתכן כי הסיבה היא התכונות האנטי-דלקתיות של האלכוהול.

לדברי החוקרים, שהציגו לאחרונה את המחקר בכנס השנתי של European Respiratory Society, צריכת אלכוהול מתונה, בכמות של 1-6 יחידות שבועיות (יחידה - כוס יין, בירה וכו') עשויה לספק הגנה מפני התפתחות אסטמה. לפי הממצאים, בקרב מי שאינם שותים או שותים עד פעם בחודש נרשמו יותר מקרי אסטמה בהשוואה לאלו השותים על-בסיס שבועי.

הנתונים מבוססים על מאגר נתוני תאומים בדנמרק, כאשר קרוב ל-20,000 מהם השתתפו במחקר. הם השלימו שני שאלונים אחד בשנת 1994 והשני בשנת 2002, כאשר היו בגילאי 12-41 שנים. החוקרים בחנו אירועי אסטמה חדשים בין שנים אלה.

בשנת 2002 למשל זוהו 4.3% מקרים חדשים של אסטמה. לאחר תקנון למשתני גיל, עישון וכדומה נמצא כי יחס הסיכויים לאסטמה בקרב מי ששתו לעתים רחוקות היה פי 1.46 מאלו שדיווחו על צריכת אלכוהול מתונה. בקרב אלה שדיווחו על שתייה בכמות גדולה ירד יחס הסיכויים ל-1.26.

לעת עתה, לא יודעים החוקרים להסביר חד משמעית מדוע אלכוהול בכמות מתונה עשוי לספק הגנה מפני אסטמה. חלק מהמחקרים מציעים כי אלכוהול, הודות לתכונות אנטי-דלקתיות, עשוי להגן מפני מצבים דלקתיים.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום