אומגה 3 במקום ריטלין?

(0)
לדרג

נמצא כי תוספי חומצות השומן גורמים לשיפור קל במצבם של ילדים עם הפרעות קשה וריכוז. התוסף לא יעיל כמו התרופות, אך עשוי להוות תוספת לטיפול המסורתי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אוגמה 3 יכולה להקל על תסמינים של הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדים. כך עולה מסקירה שפורסמה לאחרונה בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לפסיכיאטריית ילדים ומתבגרים (Journal of the American Academy of Child and Adolescent).

החוקרים, שהתבססו בקביעתם על 10 מחקרים שנערכו בין השנים 2001-2009 והקיפו בסך הכל 699 ילדים עם ADHD, מצאו כי בקרב ילדים שנטלו תוספי חומצות שומן אומגה 3 נרשם שיפור קל אך משמעותי בחומרת התסמינים, בהשוואה לאלו שנטלו טיפול דמה.

תוספי אומגה 3 שכללו מינונים גבוהים יותר של EPA לוו בהקלה משמעותית בתסמינים, ולא נמצא הבדל משמעותי בין מינונים שונים של DHA - Docosahexaenoic Acid או של Alpha-Linolenic Acid.

החוקרים ציפו כי לטיפול לא תהיה כל תועלת, ולכן הופתעו מהתוצאות. עם זאת, הם הביעו תקווה שהציבור לא יטעה לחשוב שחומצות שומן אומגה 3 הן מעתה תחליף לכל טיפול תרופתי בהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות.

למעשה, התועלת של הטיפול היתה פחותה בהשוואה לתרופות המאושרות כיום לשימוש במקרים אלו. עם זאת, לאור תופעות הלוואי הקלות יחסית, חומצות שומן אומגה 3 מהוות תוספת אפשרית למשפחות המבקשות להימנע מהתרופות הנפוצות לטיפול בהפרעה זו.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה - הפרעת קשב ריכוז
פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום