הישראלים משמינים וחולמים להרזות

(0)
לדרג

דו"ח: כמחצית מהישראלים סובלים מעודף משקל, אולם רק חמישית עושים דיאטה. עם זאת, רוב הישראלים מבצעים פעילות גופנית ונוהגים לאמץ הרגלי תזונה בריאים

מאת: מערכת zap doctors

כמחצית מהאוכלוסייה בישראל (49%) נמצאת במצב של עודף משקל, השמנה או השמנת יתר, כאשר גברים סובלים מעודף משקל יותר מנשים (40% לעומת 27%). כך עולה מהסקר החברתי לשנת 2010 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא בריאות ואורח חיים, שפורסם אתמול (ד').

למרות נתוני ההשמנה המדאיגים, הישראלים מודעים לבעיה ולמעלה ממחציתם (54%) מעידים כי הם מעוניינים לרדת במשקל - כאשר הסובלים מעודף משקל מעוניינים להפחית במשקלם יותר מהאנשים אשר מצויים במשקל תקין (34% לעומת 68%).

למרות הרצון העז של הישראלים להפחית במשקלם, בפועל רק 21% מהאוכלוסייה עושים דיאטה. ובאופן לא מפתיע, בכל קבוצות המשקל - נשים עושות דיאטה בשיעור גבוה יותר מאשר גברים.

מאמצים אורח חיים בריא

נקודה חיובית נזקפת למחצית מהישראלים שמבצעים פעילות גופנית לפחות פעם בשבוע. 31% עוסקים בפעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע: גברים יותר מנשים, וחילונים יותר מדתיים וחרדים.

נתון מעודד נוסף מתייחס להרגלי התזונה הבריאים שישראלים רוכשים לעצמם. מהנתונים עולה כי למעלה ממחצית מהאוכלוסייה (56%) בודקים רכיבים או סימון תזונתי שעל אריזת מוצרי המזון שקונים, כאשר נשים נוטות לבדוק יותר מגברים. נטייתן זו מושפעת בין היתר מקריאת ממחקרים ומפרסומים לגבי תזונה בריאה.

עוד עולה כי 55% מהאוכלוסייה נוהגים לאכול ארוחת בוקר 7-6 ימים בשבוע ו-57% נוהגים לאכול ארוחות מסודרות לעיתים קרובות. 68% מהאוכלוסייה מקפידים במידה רבה לאכול פירות או ירקות ו-31% מקפידים במידה רבה לאכול מוצרי מזון טבעיים כגון אורז מלא ומוצרים מקמח מלא.

מצב בריאותי

עודף המשקל משפיע גם על התפיסה אודות המצב הבריאותי. נמצא כי בכל קבוצת גיל, שיעור המעידים על בעיה בריאותית גבוה יותר בקרב בעלי עודף משקל ובקרב הסובלים מהשמנה, לעומת בעלי משקל תקין. כך למשל, 60% מבעלי משקל תקין מעריכים את מצב בריאותם כ'טוב מאוד', בהשוואה ל-45% מהסובלים מעודף משקל.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום