כללית: בדיקת ADHD לכולם

(0)
לדרג

מעתה מבוטחי 'כללית מושלם' בכל גיל זכאים לבדיקת אבחון להפרעות קשב וריכוז. ד"ר איריס מנור: לאבחון בגיל המבוגר יש חשיבות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

'כללית מושלם' מרחיבה את הזכאות לבדיקת אבחון להפרעות קשב וריכוז לכל גיל. עד כה ניתנה ההטבה לילדים ומבוגרים עד גיל 25, אולם מעתה כל מבוטח זכאי לביצוע בדיקת TOVA/BRC לאבחון הפרעות קשב וריכוז בהשתתפות עצמית של 220 ש"ח לבדיקה.

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה שכיחה יחסית המתאפיינת בקשיי ריכוז ובהפרעה היפראקטיבית. התופעה שכיחה יותר בקרב גברים. יש חשיבות לאבחון בעיות קשב וריכוז מוקדם ככל האפשר, אך לעתים אנשים הסובלים מבעיות אלה מאובחנים רק בשלבים מאוחרים יותר, כאשר הם מגיעים ללימודים באוניברסיטה או במכללה.

הקריטריונים להפרעת קשב הם חוסר תשומת לב, קושי בהחזקת קשב, הקשבה חלקית לדברים נאמרים, קושי בסדר וארגון, הימנעות מביצוע מטלות הדורשות מאמץ מנטלי מתמשך, איבוד דברים, שכחה.

לדברי ד"ר איריס מנור, מנהלת היחידה לקשב וריכוז של הכללית במחוז דן-פ"ת: "אנשים בוגרים חוזרים לאבחון בשלב הלימודים האקדמאיים ומגלים כי אובחנו בעברם כליקוי למידה בעוד שהבעיה ממנה סבלו, היתה ונותרה הפרעת קשב. לאבחון בגיל מבוגר יש חשיבות כי לעיתים המטופלים מפתחים נזקים משניים כגון דיכאון, חרדה והפרעות התנהגותיות. שילוב של מודעות, ההבנה שמדובר בבעיה תורשתית לצד ההבנה של סטודנטים שהם צריכים סיוע בלימודיהם מביאים לגידול בזרם הפונים לאבחון".

בואו לדבר על זה בפורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום