דיאטה מפחיתה התקפי אסתמה

(0)
לדרג

לראשונה, נמצא קשר בין השמנה לאסתמה: ילדים שמנים סובלים יותר מהתקפי אסתמה בשל תגובה פחות טובה לטיפול. דיאטה עשויה למתן את התלקחויות המחלה

מאת: מערכת zap doctors

ידוע כי קיים קושי באיזון מחלת האסטמה בקרב ילדים שמנים. מחקר חדש מצא כי הפחתה במשקל עשויה לסייע במניעת התקפי אסטמה בילדים הסובלים מעודף משקל. החוקרים משערים כי עודף המשקל עשוי להעמיס על הריאות, ולכן ילדים שמנים חשים כי הם זקוקים לטיפול תרופתי נרחב יותר. מדענים מצאו גם כי מטופלים בעלי עודף משקל אינם מגיבים כאחרים לטיפול בסטרואידים, וייתכן כי זהו ההסבר לממצאים החדשים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology.

מדובר במחקר ראשון מסוגו שמצא כי גם לאחר התייחסות למוצא ולגורמים סוציאליים, ילדים שמנים נטו לצרוך יותר טיפולים תרופתיים לאיזון אסתמה והפחתת התלקחויות אסתמה, בהשוואה לילדים רזים יותר.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-32 אלף ילדים עם אסתמה, כאשר כמחציתם סבלו מעודף משקל (אחוזון BMI לגיל בטווח 85%-94%) או השמנת יתר (אחוזון BMI לגיל של 95% ומעלה).

החוקרים מצאו כי בממוצע, ילדים בעלי משקל תקין נזקקו ל-2.8 טיפולי הצלה במשאפים במהלך שנה, בהשוואה ל-3.1 ילדים שמנים. בקרב הילדים השמנים גם השימוש במשאפי סטרואידים היה נפוץ יותר.

החוקרים מסכמים כי יש חשיבות רבה לשיפור הרגלי התזונה, מניעת השמנה והדגשת חשיבות ירידה במשקל, כחלק מאיזון אסתמה והפחתת הסיכון להתלקחויות בילדים, וכן להפחתת היארעות המחלה במבוגרים. עם זאת, מדובר במחקר תצפיתי ולכן דרושים מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום