מהו לחץ הדם הסיסטולי המומלץ?

(0)
לדרג

ממצא: הפחתה אינטנסיבית של לחץ דם סיסטולי במטופלים עם יתר לחץ דם דרגה 1, מלווה בהפחתה של עשרות אחוזים באירועי לב וכלי דם ותמותה

מאת: מערכת zap doctors

מפתיע - אולם מסתבר שעד כה לא פורסמו מחקרים שהצביעו על השפעות מיטיבות של הורדת לחץ הדם אל מתחת ל-140 מ"מ כספית באוכלוסיות מטופלים כמו חולים מבוגרים עם יתר לחץ דם, וחולים עם יתר לחץ דם בדרגה 1 (לחץ-דם סיסטולי 140-159 או לחץ דם דיאסטולי 90-99).

המאמר שפורסם בגיליון חודש יוני של כתב העת European Heart Journal בחן האם נכון להמליץ על הורדת לחץ הדם הסיסטולי אל מתחת לנמוך מ-140 מ"מ כספית באוכלוסיות אלו.

המאמר התבסס על ניתוח נתונים ממחקר FEVER. מחקר איכותי זה הקיף 9,711 מטופלים עם יתר לחץ דם במגוון רחב של פרופילים: מטופלים צעירים ומבוגרים, מטופלים עם וללא סוכרת, ומטופלים עם וללא מחלת לב ידועה. חלק מהמטופלים טופלו בטיפול אגרסיבי יותר והגיעו ללחץ דם ממוצע של 138 מ"מ כספית. קבוצת הביקורת טופלה בטיפול פחות אגרסיבי והגיעה ללחץ דם ממוצע של 142 מ"מ כספית.
ניתוח הנתונים הצביע על כך שגם במטופלים מבוגרים ומטופלים עם יתר לחץ דם בדרגה 1, הורדת לחץ דם אינטנסיבית יותר מתחת ל-140 מ"מ כספית הביאה להורדה משמעותית של עשרות אחוזים באירועי לב וכלי דם ובתמותה.

ניתוח זה מספק תמיכה חשובה שלא היתה עד כה, בהנחיות הקליניות התומכות ביעד לחץ דם נמוך מ-140 מ"מ כספית, גם במטופלים עם יתר לחץ דם בדרגה 1 ומטופלים מבוגרים.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר univadis ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום