הפרעות זקפה - רמז למחלת לב?

(0)
לדרג

בקרב גברים עם הפרעות זקפה נצפתה עלייה של 48% בסיכון להתפתחות מחלות לב ונרשמו שיעורי תמותה גבוהים יותר, בהשוואה לגברים ללא הפרעות בתפקוד המיני

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מעבר להשלכות הפסיכולוגיות והזוגיות של ההפרעה בתפקוד המיני, אימפוטנציה עלולה להצביע על סיכון למחלות לב. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה במגזין Archives of Internal Medicine.

החוקרים אספו נתונים מ-12 מחקרים קודמים אודות אימפוטנציה ומחלות לב, שכללו סך הכל כ-37 אלף נבדקים במטרה לבחון את הקשר בין אין אונות למחלות לב.

מתוצאות המחקר עולה כי בקרב גברים עם הפרעות זקפה נרשמה עלייה של 48% בסיכון להתפתחות מחלות לב. בקרב גברים אלו היו גם שיעורי תמותה גבוהים יותר, בהשוואה לגברים ללא הפרעות בתפקוד המיני.

מסקירת נתונים של עבודה מוקדמת עולה כי שינויים באורחות חיים וטיפול בסטטינים הביאו לשיפור קל בהפרעות זקפה. למרות שהשיפור אינו בולט בכל הגברים, החוקרים סבורים כי הממצאים מחזקים את העדויות הזמינות כיום אודות הרגלי תזונה בריאים והקפדה על פעילות גופנית. אלו מרכיבים חיוניים לשיפור איכות החיים של גברים על ידי שיפור התפקוד המיני. החוקרים ציינו עוד כי גורמי סיכון מסורתיים, דוגמת עישון, השמנה, סוכרת ולחץ דם גבוה, לא הסבירו את הקשר.

לדברי החוקרים, הקשר בין הפרעות בתפקודי זקפה לבין בריאות הלב מוכר היטב. אחת ההשערות הנפוצות הינה כי העורקים המספקים את הדם לפין במהלך זקפה נפגעים לפני העורקים המספקים את הדם ללב, וכך משמשים כסימן אזהרה למחלת עורקים כליליים.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום