ניצחה את הסרטן והפכה לאמא

(0)
לדרג

למרות שצוואר הרחם של דינה הוסר כמעט לחלוטין, היא הצליחה ללדת ילדה בריאה. זהו המקרה השלישי בארץ של הריון לאחר ניתוח סרטן צוואר הרחם

מאת: מערכת zap doctors

דרמה עם סוף טוב: למרות הסרת גידול סרטני מצוואר הרחם, שהותיר את דינה כמעט ללא צוואר רחם, היא הצליחה ללדת תינוקת בריאה בניתוח קיסרי.

הבשורות הרעות נחתו על דינה סלע-ברכה בסוף 2006, אז ניגשה לבדיקת פאפ סמיר שגרתית במרפאת הנשים שלה. בעקבות דימום גבוה בבדיקה, היא נשלחה לבירור מקיף יותר שבסופו הגיעה הבשורה המרה על גילוי סרטן צוואר הרחם בגופה. "זה נפל עלינו באמצע החיים כרעם ביום בהיר", מספר הבעל שלומי סלע-ברכה.

רופאים בבית חולים באזור המרכז הציעו רק פתרון אחד: הסרה מלאה של כל הרחם והשחלות.

"בהתחלה, כמעט שקיבלנו את המלצת הרופאים, אבל למזלנו דינה החליטה לברר קצת לעומק ולקבל עוד חוות דעת לפני שאנחנו כורתים את הכל", מספר שלומי.

"סרטן צוואר הרחם הוא אחד הסרטנים הקשים והקטלניים ביותר", אומר פרופ' עופר לביא, מנהל היחידה לגניקולוגיה כירורגית ואונקולוגית בבית החולים כרמל. "בעולם הוא נחשב לסרטן הממית מספר 1 בעולם המערבי, כולל במדינות אפריקה ודרום אמריקה, והוא מועבר באמצעות מגע מיני".

דינה ובעלה פנו לפרופ' עוזיאל בלר מירושלים. פרופ' בלר ניתח את דינה, הסיר כמעט את כל צוואר הרחם והשאיר את השחלות כדי לאפשר בעתיד הריון לאחר שתחלים.

המסע המפרך לתינוק הנכסף

במשך שנתיים לאחר הניתוח נמצאת דינה במעקב ובדיקות בבית החולים כרמל תחת עינו הפקוחה של פרופ' לביא. לשם כך, היא עזבה את אזור המרכז ועברה להתגורר בצפון הארץ.

"לאחר שהרגשנו שהחיים שלי ניצלו, ניגשנו למשימה השנייה - הבאת תינוק לעולם", מספרת דינה. בהמלצת פרופ' לביא היא ניסתה להכנס להריון. לאחר תקופה של נסיונות התקבלו תשובות חיוביות ומשמחות: דינה נכנסה להריון.

"הרגשתי איך אלוהים והעולם מחייכים אליי", מתארת דינה בהתרגשות. "החלום שלי להיות אמא הלך והתקרב, אבל מספר הבעיות שהיו בדרך היקשו מאוד".

"בעקבות כריתת צוואר הרחם, נשאר לדינה צוואר רחם באורך של פחות מס"מ, מה שיכול לגרום לנפילת התינוק מהרחם", מסביר פרופ' לביא. "הפיתרון שנמצא היה ביצוע קשירה של צוואר הרחם, אבל דינה היתה כבר בשבוע ה-7 להריונה ולא נמצא מרכז רפואי ומומחה בארץ, שיודע לבצע קשירת צוואר רחם תוך כדי הריון".

לאחר שיטוטים בעולם, מצא פרופ' לביא את המרכז הרפואי בארה"ב המתמחה בקשירה. דינה הוטסה אליו במימון של שירותי בריאות כללית ועברה את ניתוח הקשירה.

"לאחר ניתוח הקשירה, דינה היתה במעקב צמוד של אולטרה-סאונד, בדיקות והערכות כל הזמן כדי לוודא שההריון יגיע לסיומו המוצלח", אומר ד"ר רון אוסלנדר, מנהל אגף היחידה לפוריות. "דינה היא בסך הכל המקרה השלישי בארץ של הריון לאחר ניתוח סרטן צוואר הרחם. גם הלידה הראשונה בארץ היתה בכרמל ורצינו לדאוג שהכל יהיה בסדר".

"המסר שלי הוא גילוי מוקדם - לכו להיבדק זה יכול להציל לכן את החיים", אומרת דינה כשהיא מחבקת את התינוקת החדשה. קיבלתי את המתנה הכי גדולה בחיי - את התינוקת קרן, שאני מקווה שתביא לי קרן אור חדשה לחיים".

"בית החולים כרמל הינו אחד המרכזים הגדולים והמובילים בארץ בתחום שימור הפריון בחולות עם ממאירויות", אומר ד"ר אוסלנדר. "אחוז ההצלחה בריפוי מסרטן בחולות עם גילוי מוקדם הוא 95%, ולכן חשוב כל כך לבצע את הבדיקות המקדימות ולהיות במעקב; זה יכול להציל חיים".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם
פורום סרטן צוואר הרחם

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום