שפעת: כולם צריכים להתחסן

(0)
לדרג

בתחילת חודש אוקטובר יוצע החיסון לקבוצות בסיכון, ולאחר מכן לכלל הציבור. החיסון, בזריקה או בתרסיס, כולל את אותם זנים משנה שעברה

מאת: מערכת zap doctors

הקיץ עודנו כאן, אולם ההכנות לקראת מחלות החורף כבר החלו. כזכור, מחלת השפעת מתפרצת מדי שנה בכדור הצפוני בחודשים דצמבר עד פברואר, ולכן מומלץ להתחסן מבעוד מועד כבר בחודשים אוקטובר ונובמבר.

מחוזר שהפיץ לאחרונה משרד הבריאות עולה כי כבר בתחילת חודש אוקטובר יחלו קופות החולים לחסן אנשים שנכללים באוכלוסיות סיכון כנגד שפעת. לאחר מכן יוצעו החיסונים לכל המעוניין, בהתאם למלאי. אוכלוסיות הסיכון כוללות נשים הרות או בתקופה לאחר לידה, ילדים בני 6 חודשים עד 6 שנים, גילאי 50 שנה ומעלה; ילדים ומבוגרים הסובלים ממחלות כרוניות וממושכות כגון: מחלות לב וכלי דם, אסתמה, סוכרת, מחלות כרוניות של הכליה ודרכי השתן, מחלות של מערכת העצבים, מחלות ריאות כרוניות אחרות; בעלי משקל עודף, אנשים הסובלים מדיכוי של מערכת החיסון - חולי איידס, וחולים המקבלים כימותרפיה.

חיסון זהה לשנה שעברה

על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי, חיסוני השפעת לשנת 2011-2012 יכללו את הזנים משנה שעברה. משום כך, ילדים בגיל 6 חודשים עד 8 שנים שקיבלו מנה אחת בחורף הקודם יוכלו לקבל מנה אחת בלבד בחורף הנוכחי. עוד עולה מהחוזר של ד"ר פאול סלייטר, מנהל המחלקה לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, כי החל מהשנה ההמלצה היא על קבלת החיסון לכלל האוכלוסייה, מגיל 6 חודשים ומעלה. גם אנשים שחוסנו אשתקד צריכים להתחסן השנה. בנוסף, חשוב לתכנן את עיתוי חיסון הילדים הזקוקים לשתי מנות - כך שעד סוף נובמבר הם יקבלו את שתי המנות במרווח של חודש ביניהן.

החיסון יוצע בשתי צורות: האחת, תרכיב מומת הניתן בהזרקה. תרכיב זה מומלץ לכלל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה. החיסון השני הוא תרכיב חי מוחלש -פלומיסט, שניתן כתרסיס דרך האף. התרכיב מאושר לשימוש החל מגיל שנתיים. במצבי הריון, אסתמה וצפצופים על רקע מחלת נשימה ובמקרים של מחלות ממושכות כגון מחלות לב, סוכרת, ריאה וכליות אסור לקבל את החיסון.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום